Iranian Agriculture News Agency

تولید گندم به مرز ٩میلیون تن رسید / تسویه حساب گندمکاران اواخر مهر ماه


مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه تاکنون ۸میلیون و ۸۵۰هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده است، اظهارداشت: این حجم از گندم در یک هزار و ٤٣٩مرکز و طی یک میلیون و ۴۱۵هزار محموله از کشاورزان تحویل گرفته شده است.

یزدان سیف با اعلام این خبر به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان ۱۱۴ هزار و ۸۷۰میلیارد ریال است و تا امروز ۷۵ هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران به حساب آن ها واریز شده است.

وی زمان تسویه کامل مطالبات گندمکاران را اواخر مهرماه عنوان کرد و گفت: از مطالبات گندمکارن حدود ۳۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال باقی مانده است که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان مهر به طور کامل به حساب گندمکاران واریز خواهد شد.

سیف درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی دانه های روغنی آفتابگردان و گلرنگ، گفت: مراکز شرکت بازرگانی دولتی ایران تا امروز بیش از دو هزار و ٣٦٣ تن دانه روغنی آفتابگردان و ١٠ هزار و ٣٠٠ تن دانه روغنی گلرنگ از کشاورزان تحویل گرفته اند و خرید در این مراکز همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه تسویه مطالبات تولیدکنندگان دانه های روغنی به روز انجام می شود، گفت: دولت تا امروز بیش از ٢٠ میلیارد تومان به حساب کشاورزانی که دانه های دانه روغنی آفتابگردان و گلرنگ را به مراکز این شرکت تحویل داده اند پرداخت کرده است و هیچ بدهی در این بخش وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین درباره میزان تولید دانه روغنی سویا، گفت: پیش بینی می شود درمجموع ٢٢٠ هزار تن دانه روغنی آفتابگردان، گلرنگ و سویا در کشور تولید شود که ٢٠٠ هزار تن آن فقط دانه روغنی سویا باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید