Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی پیش‌بینی کرد؛

تولید بیش از 533 هزار تن محصولات دامی در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش بینی تولید بیش از 533 هزار تن انواع محصولات دامی در سال جاری در استان خبرداد.

تولید بیش از 533 هزار تن محصولات دامی در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش بینی تولید بیش از 533 هزار تن انواع محصولات دامی در سال جاری در استان خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، سیدفضل الله قریشی با بیان اینکه سال گذشته 517 هزار تن انواع گوشت قرمز، شیر و عسل در آذربایجان غربی تولید شده است، افزود: پیش بینی می شود 533 هزار و 500 تن انواع محصولات دامی، طیور و عسل در آذربایجان غربی تولید شود .

وی با اشاره به وضعیت صادرات محصولات در بخش دام، طیور و زنبور عسل استان، تصریح کرد: سال گذشته 431 تن مرغ، 748 هزار قطعه تخم مرغ نطفه دار، 2 میلیون و 744 هزار و 410 قطعه جوجه یکروزه، 162 تن عسل، 21 هزار کلنی کندوی مدرن، 177 تن حیوانات مولد نژاد خالص از نوع گاو و 11 هزار و 677 تن محصولات لبنی از آذربایجان غربی صادر شده است .

قریشی با اشاره به اهم اقدامات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از سال گذشته تاکنون گفت: افتتاح گاوداری شیری 2 هزار راسی سلماس، اجرای پروژه اصلاح نژاد دام روستایی با حجم 849 راس، بررسی 22 مورد نقشه دامداری، نظارت بر رکورد گیری شیر 3 هزار و 820 مورد، نظارت بر ثبت مشخصات 362 مورد دام، تلقیح مصنوعی گاو و گاو میش به تعداد 59 هزار و 720 مورد، توزیع خوراک دام 64 هزار و 67 تن، تولید و توزیع 5هزار و 400 پایت اسپرم منجمد گاومیش است .

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح کاهش مصرف سوخت در راستای اجرای بهینه سازی مصرف سوخت و ایجاد واحدهای تمام اتوماتیک در دامداری های استان اظهار کرد: در سال جاری نیز این طرح به منظور کاهش 25 درصدی مصرف سوخت همانند سال های قبل در واحدهای مرغداری گوشتی و مادر اجرا شده است .

وی با اشاره به ایجاد اولین زنجیره تولید عسل کشور در استان و تشکیل اتحادیه تولید کنندگان زنبورداران در آذربایجان غربی از سال 95 تصریح کرد: حداقل سه شرکت با کندوی عسل با امکان تولید ملکه، کارخانه بسته بندی و فروشگاه های متعدد در این زنجیره فعالیت می کنند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید