Iranian Agriculture News Agency

تاثیر پیامدهای تغییرات اقلیمی بر تعداد فزاینده تصادفات

تحقیق جدیدی در آمریکا نشان می‌دهد با افزایش دما میزان استفاده مردم از خودروی شخصی بیشتر می‌شود؛ این امر بدان معناست که پیامدهای تغییرات اقلیمی همچون افزایش دما یا بارندگی‌های بیشتر، می‌تواند بر افزایش تعداد تصادفات و مرگ‌های ناشی از آن موثر باشد.

تاثیر پیامدهای تغییرات اقلیمی بر تعداد فزاینده تصادفات

تحقیق جدیدی در آمریکا نشان می‌دهد با افزایش دما میزان استفاده مردم از خودروی شخصی بیشتر می‌شود؛ این امر بدان معناست که پیامدهای تغییرات اقلیمی همچون افزایش دما یا بارندگی‌های بیشتر، می‌تواند بر افزایش تعداد تصادفات و مرگ‌های ناشی از آن موثر باشد.

به گزارش ایانا از پایگاه خبری ارث، در سال 2016 تعداد 40 هزار مورد مرگ ناشی از تصادفات جاده‌ای در ایالات متحده گزارش شد که نسبت به سال قبل 6 درصد افزایش را نشان می‌دهد. بنابر گزارش شورای امنیت ملی آمریکا، ) National Safety Council ) آمارهای سال 2015 نسبت به سال 2014، هفت درصد رشد در میزان مرگ‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای را نشان می‌دهد. متخصصان تا کنون، عوامل بسیاری که موجب افزایش تصادفات جاده‌ای می‌شوند از جمله استفاده از تلفن همراه و سرعت غیر مجاز را برشمرده‌اند. اکنون تحقیق تازه‌ای نشان می‌دهد که افزایش روزافزون دما هم ممکن است در تصادفات و مرگ‌های جاده‌ای نقش داشته باشد؛ عاملی که پیش از این توجهی به آن نشده بود.

دکتر لئون رابرتسون از دانشکده بهداشت عمومی در Green Valley در آریزونا تحقیقی را انجام داد تا ببیند آیا تغییرات اقلیمی نقشی در این تصادفات دارد زیرا سال 2015 در سراسر ایالات متحده هوا بسیار گرم بود.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

از سال 2014 تا 2015 ، در مناطقی که دکتر رابرتسون در آنجا تحقیق کرده بود، دمای هوا 1.5 درجه فارنهایت افزایش یافته بود. رابرتسون داده‌های مربوط به دماهای ثبت شده، بارندگی، مسافت پیموده شده و مرگ‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای را گردآوری کرد تا ببیند آیا بین دما، بارندگی و میزان مسافت پیموده شده سالانه رابطه‌ای وجود دارد یا خیر.

او دریافت که با هر یک درجه افزایش دما، مردم سالانه 60 مایل بیشتر و با هر اینچ افزایش بارندگی، مردم 66 مایل بیشتر رانندگی کرده بودند.

این تحقیقات نشان داد که در مناطق گرم‌تر و مناطق با بارندگی بیشتر، مرگ‌های جاده‌ای بیشتر است. این میزان همچنین در مناطقی که محدودیت سرعت وجود ندارد نیز افزایش یافت.

رابرتسون یادآوری کرد که با توجه به رابطه بین مسافت پیموده شده و دمای هوا، در سال 2015 رانندگان 13.6 میلیارد مایل بیشتر رانندگی کردند زیرا دمای هوا 1.5 درجه افزایش یافته بود. او همچنین مشاهده کرد که مرگ‌های جاده‌ای در روزهای گرم به چند دلیل افزایش می‌یابد از جمله اینکه افراد بیشتری با خودروی شخصی بیرون می‌آمدند و تعداد افرادی که پیاده یا با دوچرخه سفر می‌کردند افزایش یافت.

رابرتسون می‌گوید: " هر چه دمای هوا ناشی از گازهای به دام افتاده توسط گرما در جو افزایش می‌یابد، احتمال افزایش مرگ های جاده‌ای بیش از حد انتظار بالا می‌رود مگر آنکه اقدامات پیشگیری کننده عمده‌ای انجام شود " .

تحقیق رابرتسون بر مطالعه‌ای عینی مبتنی بود و محدودیت‌های خاصی هم وجود داشت. بیشتر تحقیقات عینی را به خاطر اینکه ممکن است عوامل بیرونی، مد نظر قرار نگرفته باشند، نمی‌توان کاملا موثق دانست.

اما تحقیق رابرتسون اهمیت دارد زیرا " چرخه معیوب " افزایش مسافت پیموده شده با خودرو ناشی از افزایش دما را بررسی کرده که باعث افزایش انتشار کربن می‌شود و این چرخه همچنان تکرار می‌شود.

این تحقیق همچنین نشان داده است که تغییرات اقلیمی در حال دگرگون ساختن اساسی محیط زیست ماست و اگر اقدامی برای مقابله با این تاثیرات انجام نشود می‌تواند پیامدهای فاجعه باری در پی داشته باشد.

ترجمه: محسن حدادی

L-960614-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید