Iranian Agriculture News Agency

55 درصد مساحت آذربایجان غربی دچار خشکسالی است/ 20 درصد دچار خشکسالی شدید

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: 55 درصد مساحت استان دچار خشکسالی متوسط شده است.

55 درصد مساحت آذربایجان غربی دچار خشکسالی است/ 20 درصد دچار خشکسالی شدید

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: 55 درصد مساحت استان دچار خشکسالی متوسط شده است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، صادق ضیائیان در جلسه کارگروه خشکسالی، سرمازدگی، مدیریت بحران و بیمه کشاورزی با حضور مدیرکل بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان و مسئولان سازمان برگزار شد، با بیان اینکه 55 درصد مساحت استان را خشکسالی متوسط فرا گرفته، تصریح کرد: 20 درصد مساحت استان نیز دچار خشکسالی شدید شده است .

وی با اشاره به کاهش بارش ها در سال های اخیر، اظهار کرد: آذربایجان غربی بعد از استانهای خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، یزد چهارمین استان از نظر کمبود بارندگی ها است .

وی با اشاره به اینکه از اوایل مهر سال گذشته تاکنون یک هزار و 145 میلیمتر تبخیر در استان صورت گرفته است، افزود: متوسط دما 11.3 درجه بوده که در نتیجه آن، 110 میلیمتر افزایش تبخیر را در آذربایجان غربی شاهد بوده ایم .

ضیائیان با اشاره به کاهش بارندگی و افزایش تبخیر و دما در استان گفت: به غیر از بخش هایی از شمال استان خشکسالی متوسط و شدید قسمت هایی از استان را فراگرفته است .

وی با اشاره به میزان خشکسالی در ارومیه طی سال جاری افزود: در ارومیه شاهد 84 درصد خشکسالی متوسط و 16 درصد خشکسالی شدید هستیم .

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در سال جاری بیش از 50 متر مکعب کاهش مصرف آب پیش بینی می شود .

وی تصریح کرد: متاسفانه غرب دریاچه ارومیه صد درصد دچار خشکسالی متوسط شده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید