Iranian Agriculture News Agency

افتتاح 69 پروژه دامپروری در هفته جهاد کشاورزی در استان کردستان

افتتاح 69 پروژه دامپروری در هفته جهاد کشاورزی در استان کردستان
افتتاح 69 پروژه دامپروری در هفته جهاد کشاورزی در استان کردستان

در هفته جهاد کشاورزی در استان کردستان تعداد 69 پروژه در بخش معاونت بهبود تولیدات دامی به بهره​برداری می​رسد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: این 69 پروژه در قالب 351 طرح با اعتبار 119 میلیارد و 574 میلیون ریال افتتاح می​شود.

خالد جعفری افزود: احداث تعداد 10 واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت 207 هزار قطعه در دوره، یک واحد گاوداری شیری صنعتی 30 رأسی، یک واحد نیمه​صنعتی پرواربندی گوساله، یک مرکز جمع​آوری شیر با ظرفیت دو تن به انجام می​رسد.

وی خاطرنشان کرد: 9 پروژه تأمین تلیسه، 9 پروژه خرید گوسفند داشتی از محل طرح هدفمند​سازی یارانه​ها نیز از طرح​ها و پروژه​های قابل افتتاح در هفته جهاد کشاورزی است.

جعفری از پروژه​های پرورش ماهیان در شهرستان​های کردستان خبر داد و تصریح کرد: سه طرح پرورش ماهیان سردآبی به ظرفیت 10 مزرعه، و یک طرح پرورش ماهی در سد گلبلاغ بیجار به ظرفیت شش فروند قفس افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: بهینه​سازی مصرف انرژی واحد​ها به تعداد هشت پروژه و گاز​​کشی به واحد​های مرغداری​های استان در قالب 10 پروژه نیز جزء این پروژه​ها است.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: احداث آبشخور دام، نوسازی جایگاه​های دام و نیز 10 طرح توسعه زنبورداری در این هفته به بهره​برداری می​رسد./

خبرنگار: مژگان وفایی

A-910323-05

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید