Iranian Agriculture News Agency

حمله خرس به عضو شورای یک روستا


حمله یک قلاده خرس به یکی از اهالی روستای ترجنلی (عضو شورای این روستا) از توابع شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان، او را روانه بیمارستان کرد.

سرپرست پارک ملی گلستان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این حادثه حوالی ظهر روز گذشته در محدوده ضلع شمالی روستای ترجنلی و در عرصه جنگلی مجاور این روستا رخ داد.

سیدمهدی کوچک اظهار داشت: این خرس که از ناحیه چشم دچار مصدومیت شده بود از چند روز پیش توسط یک گروه 10 نفره از محیط بانان با تجهیزات کامل تحت تعقیب بود تا برای مداوای او اقدام شود.

وی گفت: در روز حادثه که دو عضو شورای روستای ترجنلی نیز همراه تیم محیط بانی بودند، اعضای گروه، این خرس را در حوالی روستا مذکور مشاهده می کنند که با حمله ناگهانی این حیوان وحشی مواجه می شوند.

کوچک اضافه کرد: درحمله این خرس، یکی از اعضای شورای روستا به نام عبدالهادی باکیده در دام حیوان گرفتار و خرس او را از ناحیه بازوی چپ زخمی کرد.

وی تصریح کرد: پس از این حادثه محیط بانان بلافاصله خرس را به دام اندخته و او را بیهوش کردند.

سرپرست پارک ملی گلستان ادامه داد: فرد مصدوم نیز توسط آمبولانس تنگراه ابتدا به بیمارستان کلاله منتقل و پس از انجام اقدامات اولیه درمانی جهت مداوای تخصصی به بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس منتقل شد.

کوچک گفت: هم اکنون این فرد مصدوم در بیمارستان مطهری بستری بوده و وضعیت عمومی او خوب گزارش شده است.

وی با تاکید برضرورت پرهیز ساکنان اطراف عرصه های جنگلی از مقابله با حیوانات وحشی، یادآور شد: خرس مصدوم برای مداوا به گرگان اعزام شد.

پارک ملی گلستان منطقه ای حفاظت شده بین دو استان گلستان و خراسان شمالی است؛ این پارک قدیمی ترین پارک طبیعی ثبت شده درکشور و پناهگاهی کم نظیر برای حیات وحش است که 1350 گونه گیاهی و 302 گونه جانوری، از جمله نیمی از گونه های پستانداران ایران را در حدود 900 کیلومتر مربع مساحت خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره گاه زیست کره درمیراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید