Iranian Agriculture News Agency

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

افزایش ۹ درصدی قیمت تضمینی گندم برای سال زراعی 97 - 96/ کاهش سالانه 5 درصد از سطح زیر کشت گندم

با توجه به رشد ۹ درصدی تورم تولیدکننده، افزایش ۹ درصدی قیمت تضمینی گندم نسبت به سال گذشته را به دولت پیشنهاد دادیم.

افزایش ۹ درصدی قیمت تضمینی گندم برای سال زراعی 97 - 96/ کاهش سالانه 5 درصد از سطح زیر کشت گندم

با توجه به رشد ۹ درصدی تورم تولیدکننده، افزایش ۹ درصدی قیمت تضمینی گندم نسبت به سال گذشته را به دولت پیشنهاد دادیم.

به گزارش خبرنگار ایانا از محل سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی که در حال برگزاری پنجمین گردهمایی کشت پاییزه 97-96 است، عباس کشاورز معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی، دقایقی پیش در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی درباره قیمت تضمینی گندم افزایش ۹ درصدی نسبت به سال قبل است.

وی با بیان اینکه با وجود فضای ناهنجار اقلیمی، تولید گندم در حد برنامه بوده و تولید برنج در سال جاری هشت درصد افزایش می‌یابد، اضافه کرد: این در حالی است که سطح زیرکشت گندم سالانه پنج درصد کاهش خواهد یافت، اما با توجه به سطح زیر کشت پایدار یک میلیون و ۹۰۰ هزار هکتاری گندم، مشکلی در تولید این محصول نخواهیم داشت و با اقدامات انجام شده مازاد گندم داریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت تولید شکر در سال جاری را یک میلیون و ٨۵۰ هزار تن پیش‌بینی کرد و افزود: واردات شکر در اوایل سال ۹۰، ۹۱ و ۹۲ یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود که با این میزان تولید کسری تولید این محصول بیش از ۴۰۰ هزار تن نخواهد بود.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

کشاورز بیان کرد: محصول کلزا با تولید ۱۹۳ هزار تن نسبت به سال قبل سه برابر افزایش یافته است؛ همچنین کمبود بذر مورد نیاز نخود و عدس در برخی مناطق تأمین شد.

وی تأکید کرد: میزان مصرف کودهای شیمیایی سه میلیون تن، کودهای آلی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن، انواع کود میکرو ۲۰۰ هزار تن، ۳۰۰ هزار تن بذر گندم آبی و ۱٨۰ هزار تن بذر گندم دیم را پیش‌بینی کردیم و کشت چغندرقند پاییزه برای ۳۰ هزار هکتار تدارک دیده شده است.

به گزارش ایانا اگرچه معاون وزیر جهاد کشاورزی به رقم دقیق قیمت تضمینی گندم با وجود اعلام افزایش 9 درصدی اشاره نکرد، اما گفته می شود وزارت جهاد کشاورزی قیمت پیشنهادی گندم معمولی برای سال زراعی 97 - 96 را 14300 ریال و قیمت خرید تضمینی گندم دوروم را 14630 ریال پیشنهاد کرده است./

H-960614-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید