Iranian Agriculture News Agency

در کارگاه آموزشی دومنیکن

مدیران مدرسه‌ها آموزش‌های کشاورزی و غذایی را خواستار شدند

در کارگاه آموزشی آخرین نشست کمیته فرعی مراقبت‌های جنگلداری و غذا - کشاورزی وزارت فناوری، علوم و آموزش عالی (MESCT) جمهوری دومنیکن که 22 اوت امسال در سانتو دومینگو، پایتخت این کشور برگزار شد رؤسا و مدیران مدرسه‌های منطقه با درخواست مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی گرمسیری (CATIE) منطقه امریکای لاتین و کارائیب، در زمینه کمک‌های فنی در بخش آموزش و تحقیق روی موضوعاتی مانند قهوه، کاکائو و کشاورزی ارگانیک به توافق رسیدند.

مدیران مدرسه‌ها آموزش‌های کشاورزی و غذایی را خواستار شدند

در کارگاه آموزشی آخرین نشست کمیته فرعی مراقبت های جنگلداری و غذا-کشاورزی وزارت فنّاوری، علوم و آموزش عالی 1 (MESCT) جمهوری دومنیکن که 22 اوت امسال در سانتو دومینگو، پایتخت این کشور برگزار شد رؤسا و مدیران مدرسه های منطقه با درخواست مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی گرمسیری 2 (CATIE) منطقه امریکای لاتین و کارائیب، در زمینه کمک های فنی در بخش آموزش و تحقیق بر روی موضوعاتی مانند قهوه، کاکائو و کشاورزی ارگانیک به توافق رسیدند.

به گزارش ایانا از سایت "کی ت ای"؛ با حضور آلفردو منا (Alfredo Mena) ، نماینده "کتیه" (CATIE) در جمهوری دومنیکن، در طول جلسه، مأموریت 12 دانشگاه شرکت کننده، وظایف اساسی و نقاط قوت آن ها و همچنین خدمات پیشنهادی آن ها به کشورها در زمینه آموزش، تحقیق و طرح ریزی های خارجی از طریق اجرای پروژه ها توسط وی نشان داده شد.

وی همزمان با مطرح کردن پیشنهاد دانشگاه های مرکز، نقش "کتیه" در یافتن پاسخ هایی به نیازهای کشاورزان در زنجیره های تولیدی مانند قهوه، کاکائو و دیگر موضوعات از قبیل دامداری، کشاورزی همراه با جنگلداری، حفاظت از حوزه های آبی و تغییرات اقلیمی را برجسته کرد.

همچنین رؤسا و مدیران مدراس، کمک های "کتیه" ، برای آماده سازی آژانس مدیریت دارایی ملی 3 (NAMA) برای قهوه و کاکائو با دیگر مؤسسات ملی را درخواست کردند و توافق کردند که در نشست اداری بعدی شورای آموزش عالی کارائیب در زمینه کشاورزی 4 (CACHE) ، که در ماه آوریل سال 2018 برگزار خواهد شد، به مرکز پیشنهاد مبادلات دستاوردها را میان دانشگاه های مختلفی که بخشی از شورا هستند ارائه بدهند.

منا از شرکت کنندگان در جلسه دعوت کرد تا دستاوردهای آینده "کتیه" ، در زمینه آموزش، تحقیق و امکان توسعه اتحادیه های تولیدی را بیشتر ببینند؛ زیرا این مسئله برای مرکز و تشکیل اتحادیه هایی جهت کسب منافع بخش جنگلداری و غذا-کشاورزی مهم است.

پانوشت:

1. Ministry of Higher Education, Science and Technology

2. Tropical Agronomic Research and Teaching Center: Centro Agronómico Tropical de Inves

3. National Asset Management Agency

4. Caribbean Higher Education Council on Agriculture:

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید