Iranian Agriculture News Agency

گزارش سیاست‌های کشاورزی دقیق به کمیته امور کشاورزی و امور روستایی پارلمان اروپا

فناوری، کلید پایداری در کشاورزی سراسر اتحادیه اروپا است/ برنامه‌ها برای هر کشور باید متفاوت باشد/ امنیت و ایمنی غذایی، پایداری، تغییر اجتماعی و نیاز به مهارت‌های جدید، چهار برنامه پارلمان اروپا برای کشاورزی

گزارش جامعی درباره سیاست‌های کشاورزی دقیق به کمیته امور کشاورزی و امور روستایی پارلمان اروپا ارائه شده است. انتیا مکاینتیر، عضو کمیته و عضو محافظه کار پارلمان اروپا در غرب میدلندز، اظهار داشت، فناوری کلید پایداری در کشاورزی سراسر اتحادیه اروپا به‌شمار می‌رود.

فناوری، کلید پایداری در کشاورزی سراسر اتحادیه اروپا است/ برنامه‌ها برای هر کشور باید متفاوت باشد/ امنیت و ایمنی غذایی، پایداری، تغییر اجتماعی و نیاز به مهارت‌های جدید، چهار برنامه پارلمان اروپا برای کشاورزی

گزارش جامعی درمورد سیاست های کشاورزی دقیق به کمیته امور کشاورزی و امور روستایی پارلمان اروپا ارائه شده است. انتیا مکاینتیر، عضو کمیته و عضو محافظه کار پارلمان اروپا در غرب میدلندز، اظهار داشت ، فناوری کلید پایداری در کشاورزی سراسر اتحادیه اروپا به شمار می رود.

به گزارش ایانا از سایت "د اسکوتیش فارمر"، در این راستا، گزارشی تحت عنوان "کشاورزی دقیق و آینده کشاورزی اروپا"، توسط بخش ارزیابی گزینه های علم و فناوری پارلمان تهیه شد که در آن چهار برنامه کاربردی و نگرانی کلیدی را شناسایی کرده است: امنیت و ایمنی غذایی ، پایداری، تغییر اجتماعی و نیاز به مهارت های جدید.

این گزارش به تنوع کشاورزی در سراسر اتحادیه اروپا، به خصوص اندازه مزرعه، انواع کشاورزی، شیوه های کشاورزی و تولید و اشتغال پرداخته و در عین حال توصیه کرده که اقدامات سیاست اروپا باید بین کشورهای عضو، با توجه به فرصت ها و نگرانی های مختلف از یک کشور به کشور دیگر، متفاوت باشد.

در حالی که ، مکاینتیر، خودش عضو کمیته پارلمانی ارزیابی گزینه های علم و فناوری است و نویسنده گزارش جداگانه ای برای پارلمان است که توان بالقوه فناوری را برای بهبود بهره وری و تاثیرات زیست محیطی کشاورزی ترویج می دهد، به اعضای کمیته گفت :" مزایای زیادی با استفاده از کشاورزی دقیق پیشرفته به دست می آید، برای مثال با استفاده از لیزرها به جای مواد شیمیایی می توان به مقابله با علف های هرز رفت."

در عین حال او تاکید کرد کشاورزی دقیق همیشه نباید با ماشین آلات گران قیمت مرتبط باشد- این در حالی است که نسل دوم هواپیماهای بدون سرنشین، می توانند سریع و در مقیاس های بزرگی فعالیت های کشاورزی را انجام دهد، در حالی که برداشت می تواند توسط ربات ها انجام شود.

مکاینتیر گفت: "بریتانیا نقش مهمی در این نوآوری های تکنولوژیکی ایفا می کند: چراکه "چندی پیش یک دانشگاه کشاورزی پیشرو در منطقه من، کار بزرگی در این زمینه انجام داده است. در سال 2011، دانشگاه هارپر آدامز، یک سیستم کشاورزی برای کنترل ترافیک کشاورزی (1)، با استفاده از تکنولوژی دقیق برای هدایت حرکت ماشین آلات و در راستای حفاظت از خاک معرفی کرد."

وی افزود: "ما باید از منابع مالی اتحادیه اروپا برای ایجاد راه حل های عملی برای بهبود زمین استفاده کنیم. ما باید کشاورزان را در این تحقیقات درگیر کنیم، چراکه آن ها افرادی هستند که از این فناوری ها استفاده خواهند کرد."

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Controlled traffic farming : یک ابزار مدیریتی است که برای کاهش آسیب به خاک ناشی از به کار بردن ماشین آلات سنگین یا روش های کشاورزی استفاده می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید