Iranian Agriculture News Agency

صندوق توسعه کشاورزی ارمنستان، به راه‌اندازی کارخانه کود آلی کمک می‌کند/ کارخانه کود آلی به تولید محصولات سالم و ارگانیک کمک می‌کند

مدیر اجرایی صندوق توسعه کشاورزی ارمنستان در یک کنفرانس خبری خبرداد، این صندوق برای ایجاد کارخانه تولید کود آلی برای حداقل 20 هزار هکتار، کمک می‌کند.

صندوق توسعه کشاورزی ارمنستان، به راه‌اندازی کارخانه کود آلی کمک می‌کند/ کارخانه کود آلی به تولید محصولات سالم و ارگانیک کمک می‌کند

مدیر اجرایی صندوق توسعه کشاورزی ارمنستان در یک کنفرانس خبری خبرداد، این صندوق برای ایجاد کارخانه تولید کود آلی برای حداقل 20 هزار هکتار، کمک می کند.

به گزارش ایانا از سایت "ارکا"، گقام گوورچیان ، مدیر اجرایی صندوق توسعه کشاورزی ارمنستان گفت: "هدف اصلی این برنامه این است که کشاورزی در ارمنستان بیشتر به سمت روش های ارگانیک، سالم و جذاب برای بازارهای خارجی پیش برود و بنابراین در نظر داریم در همین راستا کارخانه تولید کود آلی را راه اندازی کنیم."

وی افزود: "صندوق همچنین مرحله دوم پروژه پنج ساله مدیریت منابع و رقابت کشاورزی (
CARMAC) ) را که توسط بانک جهانی تامین می شود، ادامه خواهد داد."

پروژه CARMAC ، با هدف بهبود بهره وری و پایداری مزارع دام در جوامع کوهستانی و افزایش تولید شیر، بهبود مدیریت مرتع و افزایش فروش محصولات دام طراحی شده است به طوری که در رسیدگی به محدودیت های کلیدی این فعالیت ها، از جمله مدیریت ناپایدار مرتع و استفاده نامناسب ازمنابع، بیماری ها ، فرآوری و محدودیت های بازاریابی کمک می کند.

مرحله دوم پروژه CARMAC در سال 2015 آغاز شد. تحت این پروژه، بانک جهانی به میزان 32 میلیون دلار به ارمنستان برای بهبود مدیریت منابع جامعه کشاورزی و افزایش رقابت وام پرداخت. این برنامه برای یک دوره قبل از سال 2020 طراحی شده و 111 جامعه در ارمنستان درگیر آن هستند.

این در حالی است که صندوق توسعه کشاورزی براساس اجرای پروژه های کشاورزی تاسیس شده است. وزیر کشاورزی اگناتی اراکلیان گفت : "یکی از مهمترین وظایف آن کمک به هماهنگی اجرای تمامی پروژه های کشاورزی است که بودجه شان از منابع مختلف تامین می شوند."

اراکلیان گفت: "این صندوق کیفیت و طیف وسیعی از خدمات ارائه شده به بخش کشاورزی را بهبود می بخشد، همچنین کمک های اهدایی را هماهنگ می کند، بهره وری کشاورزی را توسعه می دهد و بهترین منابع اختصاصی را تامین می کند."

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Community Agricultural Resource Management and Competitiveness (CARMAC)

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید