Iranian Agriculture News Agency

ایران درعرصه شیلات به موفقیت بین المللی دست یافت

رییس موسسه تحقیقات شیلات ایران گفت: ایران در عرصه های تحقیقات شیلاتی به چندین موفقیت بزرگ بین المللی دست یافته است.

'عباسعلی مطلبی' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ایران در تولید ماهیان سردآبی در آسیا واقیانوسیه به عنوان مرکز راهبردی شبکه های آبزی پروری ، در ماهیان خاویاری به عنوان مرکز بین المللی در آسیا و اقیانوسیه و در تولید غذای آبزیان به عنوان مرجع منطقه ای برای غرب و مرکز آسیاست و به عنوان یکی از اعضای فعال مرکز تحقیقات بین المللی آبزیان در دنیا شناخته شده است.

وی ادامه داد: موسسه تحقیقات شیلات ایران اواخر سال گذشته به عنوان مرجع آسیایی سازمان بهداشت جهانی دامپزشکی مطرح شد که می تواند به کشورهای مختلف خدمات ارایه دهد.

وی خاطرنشان کرد: طرح جامع ایجاد بانک های ژن کشور با توجه به وضعیت درحال انقراض ماهیان خاویاری و غضروفی در دریای خزر، دستیابی ایران به تکنیک های ژنی این ماهیان، احیاء و حفظ ذخایر طبیعی و برای اینکه بتوانیم پرورش این ماهیان را در آینده در اختیار داشته باشیم با همکاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در دستور کار این موسسه قرار گرفته است.

مطلبی گفت: برای رسیدن به منویات مقام معظم رهبری و برنامه های دولت در سال تولید ملی، نقشه جامع علمی تحقیقات شیلاتی و نقشه راه آبزی پروری کشور سال گذشته تهیه شد و برنامه کلانی نیز برای توسعه بنادر شیلاتی دردست اقدام است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید