Iranian Agriculture News Agency

با مشارکت بیش از 100 میلیون خانوار روستایی و 1.93 میلیون تعاونی‌های تخصصی کشاورزان اجرا می شود

تعاونی‌های تخصصی کشاورزان، ترویج‌دهنده کشاورزی پیشرفته در چین/ دولت برای حمایت از تعاونی‌ها منابع مالی بیشتری اختصاص می‌دهد

طبق اعلام سازمان دولتی صنعت و بازرگانی، در کشور چین، 1.93 میلیون تعاونی‌های تخصصی کشاورزان با مشارکت بیش از 100 میلیون خانوار روستایی وجود دارد.

تعاونی‌های تخصصی کشاورزان، ترویج‌دهنده کشاورزی پیشرفته در چین/ دولت برای حمایت از تعاونی‌ها منابع مالی بیشتری اختصاص می‌دهد

طبق اعلام سازمان دولتی صنعت و بازرگانی، در کشور چین، 1.93 میلیون تعاونی های تخصصی کشاورزان با مشارکت بیش از 100 میلیون خانوار روستایی وجود دارد.

یه ژنکین (Ye Zhenqin) ، معاون وزیر کشاوزی چین، در همایشی درباره قانون تعاونی‌های تخصصی کشاورزان ( که 10 سال پیش در این کشور به تصویب رسید) گفت که این تعاونی‌های تخصصی با مشارکت 46.8 درصد از روستائیان چینی بسیار شهرت یافته اند.

به گزارش ایانا از سایت "اگریکالچر این نیوز"، ژنکین گفت: "از سال 2007 که این قانون به تصویب رسید، نقش مهمی در افزایش درآمد روستائیان، ارتقاء سیستم‌های مدیریت کشاورزی و تقویت کشاورزی پیشرفته داشته است."

با تشکیل این تعاونی ها، کشاورزان در تولید همان نوع محصولاتی مشارکت می کنند که قادرند منابع آن را جمع آوری کنند و بهره وری آن ها را افزایش دهند.

بنابراین امسال، دولت های مرکزی و محلی برای حمایت از این تعاونی ها و تقویت رقابت پذیری میان آن ها و کمک به ایستادگی در برابر خطرات، مبلغ 4.8 میلیارد یوان (736 میلیون دلار) به آنان پرداخت کردند.

وی گفت که دولت سیاست های آشکار بیشتری را برای حمایت از تعاونی ها در زمینه احداث زیرساخت ها، تأمین منابع مالی، بیمه، بازاریابی و آموزش کارکنان آن ها اجرا خواهد کرد.

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید