Iranian Agriculture News Agency

ایانا بررسی می‌کند:

ثبات قیمت لبنیات طی دو هفته گذشته/ روند کاهشی نرخ تخم‌مرغ

در هفته‌ای که گذشت قیمت تمام اقلام لبنی ثابت ماند و بهای تخم‌مرغ نیز در خرده‌فروشی‌ها روندی کاهشی را تجربه کرد.

ثبات قیمت لبنیات طی دو هفته گذشته/ روند کاهشی نرخ تخم‌مرغ

در هفته‌ای که گذشت قیمت تمام اقلام لبنی ثابت ماند و بهای تخم‌مرغ نیز در خرده‌فروشی‌ها روندی کاهشی را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا، اگرچه صنایع لبنی با برگزاری جلسات متعدد به‌دنبال افزایش قیمت محصولات خود بودند، اما هنوز به‌نظر می‌رسد این اتفاق در بازار نیفتاده و قیمت‌های کنونی نشان از ثبات نرخ‌ها در دو هفته گذشته دارد.

طبق گزارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در هفته منتهی به 27 مرداد ماه امسال، قیمت پنیر غیرپاستوریزه 0.2 درصد کاهش و بهای کره پاستوریزه 4.5 درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش یافت. این در حالی است که در هفته‌های منتهی به سه و 10 شهریور ماه، نرخ تمام اقلام مورد بررسی در حوزه لبنیات، ثابت ماند. بنابراین مطابق آخرین گزارش‌ها قیمت شیر پاستوریزه در هر کیلوگرم دو هزار و 903 تومان، کره پاستوریزه 32 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم، پنیر پاستوریزه کیلویی پنج‌هزار و 108 تومان و ماست پاستوریزه سه‌هزار و 471 تومان در هر کیلوگرم در خرده‌فروشی‌ها به‌طور متوسط به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

قیمت تخم‌مرغ، اما در هفته منتهی به 27 مرداد با 3.3 درصد کاهش نسبت به هفته قبل، از 13 هزار و 324 تومان به 12 هزار و 879 تومان به ازای هر شانه رسید. روند کاهشی نرخ این محصول در هفته منتهی به سوم شهریورماه نیز با 3.2 درصد ادامه داشت و به 12 هزار و 466 تومان در هر شانه افت کرد.

در هفته منتهی به 10 شهریور سیر نزولی بهای تخم‌مرغ ادامه‌دار بود و روی 12 هزار و 145 تومان به ازای هر شانه ایستاد. به‌نظر می‌رسد با توجه به تدابیر اندیشیده شده توسط اتحادیه مرکزی میهن، مبنی بر تنظیم بازار تخم‌مرغ، سیر نزولی قیمت این محصول در هفته جاری نیز تداوم یابد. این در حالی است که طبق اخبار منتشر شده هنوز تخم‌مرغ خوراکی از خارج به کشور وارد نشده است./

V-960615-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید