Iranian Agriculture News Agency

دو سازمان بین‌المللی انجام دادند؛

امضای یادداشت تفاهم تقویت همکاری‌های استراتژیک در زمینه بهبود معیشت روستایی

مؤسسه بین‌المللی کشاورزی گرمسیری و آژانس بین‌المللی بشردوستانه، یادداشت تفاهمی را در راستای مشارکت استراتژیک مداوم خود، به‌منظور استفاده از نقاط قوت مکمل‌شان، برای رسیدن به اهداف مشترک ازجمله توانمندسازی مردم فقیر و آسیب‌پذیر امضا کردند.

امضای یادداشت تفاهم تقویت همکاری‌های استراتژیک در زمینه بهبود معیشت روستایی

موسسه بین المللی کشاورزی گرمسیری (1) و آژانس بین المللی بشردوستانه (2)، یادداشت تفاهمی را در راستای مشارکت استراتژیک مداوم خود ، به منظور استفاده از نقاط قوت مکمل شان، برای رسیدن به اهداف مشترک از جمله توانمند سازی مردم فقیر و آسیب پذیر امضا کردند.

به گزارش ایانا از سایت " IITA "، این درحالی است که این دو سازمان با هدف مشترک در زمینه توانمند سازی مردم فقیر و آسیب پذیر از طریق راه حل هایی که سلامت، رفاه و معیشت خانواده ها و جوامع را تقویت می کند، سال ها با هم کار کرده اند و شیوه های جدیدی از تعامل را توسعه داده اند.

این دو سازمان اخیرا یک یادداشت تفاهم را امضا کردند تا این همکاری را رسمیت دهند و به طور مداوم و موثر با استفاده از تحقیق و توسعه کنار یکدیگر کار کنند.

به طوری که ، این دو سازمان، برنامه ریزی مؤثرتری از پروژه ها را در طیف وسیعی از مناطق آفریقا و موضوعاتی مربوط به جوامع کشاورزی کوچک، توسعه داده اند. در حالی که از طرف دو سازمان، معاون مدیرکل موسسه بین المللی کشاورزی گرمسیری ( IITA )، کنتون دشیل و معاون رئیس آژانس بین المللی بشردوستانه ( CRS )، شانون سنفد، این تفاهم نامه را امضا کردند.

از طریق این تفاهم نامه، دو سازمان یاد شده، طیف وسیعی از زمینه های بالقوه برای همکاری را شناسایی کرده اند که این شامل چشم انداز های پایدار / مدیریت آب و خاک، سازگاری با تغییرات اقلیمی و استفاده از ارقام مقاوم به خشکسالی و مدیریت زنجیره عرضه، پرداخت برای خدمات زیست محیطی، ارزیابی تاثیرات، مدیریت دانش و توسعه ظرفیت، دسترسی به بازار و مدل های کسب و کار فراگیر، تغذیه، لوبیا و کاساوا ، و ارقام علوفه فصل خشک می شود.

براساس این تفاهم نامه عنوان شد، "با رسمیت دادن به این همکاری، IITA و CRS به خوبی می توانند دانش و بینش از طیف وسیعی از رشته ها، از جمله علوم طبیعی را برای حل چالش های پیچیده جوامع فقیر به کار ببرند. همچنین CRS و IITA یک رابطه ویژه ای خواهند داشت تا از طریق تحقیق و توسعه بتوانند اقدامات موثر را برای فقیران روستایی در آفریقا تحقق بخشند. ما به طور مداوم به دنبال فرصت هایی برای همکاری در زمینه پیشبرد برنامه های مشترکمان و هم افزایی ظرفیت های مان هستیم. "

این درحالی است که مشارکت بین CRS و IITA مبتنی بر رویکرد ترکیبی بین تحقیق و توسعه است. در این رویکرد، یافته های تحقیقاتی و ظرفیت ها به شیوه ای عملی با نیازهای توسعه سازگار می شوند؛ بازیگران تحقیق و توسعه همکاری می کنند تا سند و بازتاب ها را در پیشرفت ها نشان دهند؛ و در کل، همه شرکت کنندگان در مورد اقدامات موثر برای فراهم کردن معیشت روستایی پایدار برای فقرا روستایی ، مطالبی یاد می گیرند.

همچنین، در این تفاهم نامه، توافق شد تا انتظارات دو سازمان و هر گونه نیازهای اهدا یی، شرایط مالی، شرایط مالکیت معنوی، و یا سایر شرایط سازمانی که برای یک تلاش مشترک خاص مورد استفاده قرار می گیرند، به طور واضح بیان شود.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1 - The International Institute of Tropical Agriculture (IITA) : سازمان پیشرو در ارائه راه حل برای گرسنگی، فقر و تخریب منابع طبیعی در آفریقا است. از سال 1967، IITA با شرکای بین المللی و ملی برای بهبود معیشت، افزایش امنیت غذایی و تغذیه، افزایش اشتغال و حفظ یکپارچگی منابع طبیعی، مشغول به کار بوده است.

2- Catholic Relief Services (CRS) : آژانس بین المللی بشردوستانه ، که در سال 1943 در ایالات متحده تاسیس شد و این سازمان به 130 میلیون نفر در بیش از 90 کشور و مناطق در آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین، خاور میانه و اروپای شرقی کمک های بشر دوستانه ارائه می د هد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید