Iranian Agriculture News Agency

با حکم وزیر جهاد کشاورزی کلید خورد:

آغاز جوان‌گرایی در جهاد کشاورزی؛ دستیار وزیر جهاد کشاورزی منصوب شد

وزیر جهاد کشاورزی برای نخستین‌بار در زمان وزارت دولت دوازدهم و در راستای عمل به تأکیدات رئیس جمهوری، جوان‌گرایی در این وزارت را با انتصاب یک دستیار جوان، اما کارآزموده در عرصه مدیریت اقتصادی آغاز کرد.

آغاز جوان‌گرایی در جهاد کشاورزی؛ دستیار وزیر جهاد کشاورزی منصوب شد

وزیر جهاد کشاورزی برای نخستین‌بار در زمان وزارت دولت دوازدهم و در راستای عمل به تأکیدات رئیس جمهوری، جوان‌گرایی در این وزارت را با انتصاب یک دستیار جوان، اما کارآزموده در عرصه مدیریت اقتصادی آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا، در راستای عمل به تأکیدات رئیس جمهوری مبنی بر میدان دادن به مدیران جوان در دولت دوازدهم، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، طی حکمی دکتر حسین شیرزاد را به‌عنوان دستیار خود منصوب کرد.

حسین شیرزاد متولد سال 1350 خورشیدی دارای دکتری توسعه کشاورزی است و پیش از این مجری طرح تأمین مالی و سرمایه‌گذاری‌های خارجی بخش کشاورزی بوده است.

البته در تابستان سال 95 بخشنده با صدور احکامی حسین شیرزاد را به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار وزارت جهاد کشاورزی در کمیته‌های اصلی و فرعی صندوق‌های سرمایه‌گذاری اقلیم ( CIF ) وابسته به بانک جهانی، نماینده تام‌الاختیار وزارت جهاد کشاورزی در کارگروه‌های کومسک (کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی) و همچنین نماینده معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی در کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه معرفی کرده بود.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

با صدور این حکم، به‌نظر می‌رسد وزارت جهاد کشاورزی با طراحی و اجرای سند تربیت مدیران آینده که یکی از برنامه‌های در دستور کار محمدعلی جوادی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی نیز بوده و هست، به‌طور ویژه آموزش و میدان دادن به مدیران جوان در دستور کار قرار گرفته و در آینده شاهد تحقق جوان‌گرایی در مدیریت بخش کشاورزی در دولت دوازدهم خواهیم بود.

به گزارش ایانا، اگرچه به‌دلیل عدم امکان گفت‌وگو تا این لحظه امکان شناخت دقیق دیدگاه‌های مدیریتی دستیار جدید برای وزیر جهاد کشاورزی میسر نشده است، اما شاید برای شناخت کلی از دیدگاه‌های دکتر حسین شیرزاد، بتوان به دیدگاه‌های وی در زمان معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری بنیاد برکت اشاره کرد که مدل مشارکت بنیاد برکت را در طرح‌های اقتصادی مناطق محروم کشور، مدلی انحصاری و مخصوص دانسته و گفته بود آن مدل تا به حال در ایران اجرا نشده است. مدلی مشارکتی که در آن بر خلاف بانک‌ها که سیستم قرض‌دهی یا وام را دارند، به کسی وام داده نمی‌شود و نوع مشارکت در آن کاملاً بر اساس اصول مالی خرد شکل گرفته است. یعنی اصول مالی خرد امتزاج منابع سرمایه‌ای شریک و منابع سرمایه‌ای بنیاد برکت به علاوه‌ مقادیری از وام بانکی که در عرف مالی منابع غیرسرمایه‌ای گفته می‌شود، حجم کل سرمایه یک طرح را تشکیل می‌دهد. توانمند سازی کارآفرینان با هدف محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال، هدف اصلی بنیاد برکت از اجرای این طرح که اختصاصی و انحصاری است، عنوان شده بود.

همچنین بر اساس اطلاعات دریافتی ایانا از عملکرد دکتر شیرزاد در بنیاد برکت، می‌توان متوجه شد که در سیاست‌های اتخاذشده بنیاد برکت در زمان معاونت شیرزاد، این بنیاد با دو دسته کارآفرینان شریک شده است. از سویی از طریق استانداری، فرمانداری، بخشداری‌ها، نمایندگی ستاد اجرایی در استان‌ها، مسئولان و متنفذان محلی به بنیاد یادشده معرفی می‌شوند و شناسایی اولیه به این طریق صورت می‌گیرد و از سوی دیگر نیز شرکت‌های تعاونی، سهامی زراعی و تعاونی‌های تولید افراد حرفه‌ای و قوی‌شان را که قادرند طرح‌های اقتصادی‌شان را در قالب شرکت‌های سهامی خاص یا حاکمیت شرکتی سامان دهند به این بنیاد معرفی می‌‌کنند و بنیاد برکت با آن‌ها شراکت می‌‌کند./

S-960615-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید