Iranian Agriculture News Agency

ارز مسافرتی حذف شد

بانک ها از بیستم شهریورماه با اجرای بخشنامه اصلاح مقررات ارزی ناظر بر ارز مسافرتی اعم از سیاحتی و زیارتی، در مقابل ارائه گذرنامه، بلیت و روادید کشور مقصد، ارز را با نرخ بازار (آزاد) به متقاضیان می فروشند.

به گزارش تارنمای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تاکنون مسافران ایرانی که بیش از 12 سال سن داشتند و از راه های هوایی، زمینی، ریلی و دریایی از کشور خارج می شدند، می‌توانستند برای یک بار در سال حداکثر 300 دلار آمریکا یا معادل آن را با نرخ مبادله‌ای تهیه کنند.

مدارک لازم برای این امر ارائه گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران، بلیت مسافرت، روادید کشور مقصد (در مورد کشورهایی که به اخذ روادید نیاز دارند) و تعهد کتبی مسافر مبنی بر خرید ارز مسافرتی فقط از یک منبع بود.

با اجرای بخشنامه جدید (مصوب دوازدهم شهریورماه) از بیستم شهریور، فروش ارز مسافرتی با نرخ مبادله ای از ذیل قسمت 'ب' بخش سوم مجموعه مقررات ارزی، حذف و ارز مسافرتی با نرخ بازار (آزاد) فروخته می شود.

زائران اربعین حسینی (ع)

بانک مرکزی امسال با هدف رفاه حال شرکت کنندگان در گردهمایی بزرگ اربعین حسینی (ع)، همانند سال های گذشته، به میزان حداکثر 200 دلار آمریکا ارز مسافرتی به نرخ مبادله‌ای در نظر گرفته است.

متقاضیان می توانند با ارائه گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران و بلیت، ارز مورد نیاز را از بانک‌های ملی ایران، ملت و سامان تامین کنند.

به گزارش ایرنا، دبیرکل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پنجم شهریورماه اعلام کرد: شبکه بانکی هرگونه زیرساخت و امکانات مرتبط با دریافت و پرداخت سریع و آسان مانند دستگاه های خودپرداز و پایانه های فروش را برای رفاه زایران اربعین حسینی فراهم کرده است.

همان روز رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: پارسال حدود 2میلیون و 400 هزار نفر ثبت ورودی به داخل ایران پس از برگزاری این مراسم داشتیم.

فرمانده نیروی انتظامی چهاردهم شهریورماه اعلام کرد: زایران اربعین حسینی باید گذرنامه و روادید معتبر داشته باشند تا از مرزهای رسمی کشور از جمله شلمچه، مهران و چزابه عبور کنند.

به گفته وی، با توافق وزارت کشور و دولت عراق قرار است مرز خسروی نیز باز شود.

زایران حسینی برای ثبت نام اینترنتی می توانند به سامانه سماح به نشانی https://samah.haj.ir مراجعه کنند.

فرایند ثبت نام از اول شهریورماه امسال کلید خورده است.
منبع: ایرنا
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید