Iranian Agriculture News Agency

وقتی پرچم سوریه مجوز ورود زنان به آزادی می‌شود

وقتی پرچم سوریه مجوز ورود زنان به آزادی می‌شود

آخرین بازی تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را شاید بتوان یکی از تلخ‌ترین روزهای فوتبال ایران در سال‌های اخیر نامید. اتفاقات پیوسته و نامیمونی که از بطن تا حاشیه‌اش دل هر ایرانی را به درد آورد.

به گزارش ایسنا، جشنی که قرار بود در آزادی با شعار همبستگی ایرانیان پس از بازی ایران و سوریه برگزار شود، بنا به دلایلی لغو شد. شاید بهتر بود برگزاری جشن با شعار همبستگی ایرانیان از ابتدا بیان نمی‌شد تا تبعات بعدی آن که پیوسته به حاشیه‌های غیرقابل پیش‌بینی‌ شده‌اش، امروز تلخی اتفاقات پیرامون این دیدار ملی را دوچندان نمی‌کرد.

اگر از مسائل فنی بازی و اتفاقات فوتبالی این دیدار بگذریم، حاشیه‌های این دیدار نیز دل هواداران فوتبال ایران را آزرده کرد. ورود بانوان سوری - بعضا بی‌حجاب - به استادیوم آزادی و پشت در ماندن زنان ایرانی از اتفاقاتی بود که باردیگر موضوع چالشی ورود یا عدم ورود بانوان و خانواده‌ها به ورزشگاه‌ها را بر سر زبان‌ها انداخت.

مادران و دختران ایرانی روز گذشته نیز - علیرغم حاشیه‌های ایجاد شده در موضوع فروش بلیت این دیدار - با در دست داشتن بلیت بازی با درهای بسته آزادی مواجه شدند. این اتفاق در حالی رخ داد که مانند گذشته زنان تیم مهمان با هر پوششی برای ورود به استادیوم منعی نداشتند. آیا مسوولان به تبعات اجتماعی ناشی از این سرخوردگی اندیشیده‌اند؟

بخش مصیب‌بار تر این ماجرا جایی است که بگفته‌ی برخی از دختران ایرانی حاضر در بیرون استادیوم، ظاهرا به زنان ایرانی گفته شده با در دست داشتن پرچم سوریه می‌توانستند در ورزشگاه حاضر شوند! اگر این اظهارات درست باشد باید پرسید آیا در کشور ایران اسلامی عزیزمان برای ورود به یک مکان باید پرچم یک کشور دیگر را بر گردن انداخت؟

واکنش‌های رسمی به حاشیه‌های دیدار ایران - سوریه

البته وزارت ورزش و جوانان برای این بازی با دعوت گزینشی از برخی مسئولان زنِ کشور شرایط حضور برخی از مدیران زن ایرانی را در استادیوم آزادی فراهم کرد اما ذوالقدر (نایب رییس فراکسیون زنان) و سلحشوری (نماینده مجلس) این دعوت را نپذیرفتند و تنها نایب رئیس فوتبال بانوان و طیبه سیاووشی (نماینده مجلس) در "آزادی" به همراه زنان سوری به تماشای فوتبال ایران و سوریه پرداختند.

پروانه سلحشوری نماینده مجلس که علیرغم دعوت رسمی برای تماشای دیدار ایران و سوریه در ورزشگاه آزادی حضور نیافت در این باره گفت: تا زمانی که دختران این کشور برای دیدن یک بازی مجبورند با پوشش پسرانه و هزار مشکل خود را به ورزشگاه‌ها برسانند، من به عنوان نماینده این مردم دوست ندارم با یک مجوز خاص در ورزشگاه حاضر شوم و شخصا این نوع برخورد وزارت ورزش با موضوع حضور زنان در ورزشگاه ها را نمی پسندم .

فاطمه ذوالقدر نایب رئیس فراکسیون زنان نیز ابراز امیدواری کرد تا با تلاش فراکسیون و وزارت ورزش و دیگر مسئولین امکان حضور دختران، زنان و خانواده های مشتاق برای دیدن رویداد های ورزشی فراهم شود چرا که زیبنده نیست زنان و دختران ایرانی در کشور خود اجازه حضور در ورزشگاه ها را نداشته باشند ولی زنان بیگانه، بدون کوچک ترین مشکلی وارد ورزشگاه های ایران اسلامی شوند.

نماینده مردم تهران از طرح سوال خود از وزیر ورزش درباره حضور زنان در وزشگاه ها خبر داد و گفت: که پس از تعطیلات مجلس آن را تقدیم هیات رئیسه خواهد کرد .

سیده فاطمه حسینی نماینده مردم تهران اظهار داشت: در شرح سوال خود از وزیر ورزش عنوان کردم همانطور که مستحضرید متاسفانه شاهد آن هستیم که شرط حضور زنان در ورزشگاه‌ها جهت تماشای مسابقات ورزشی داشتن تابعیت کشور تیم رقیب ایرانی است و با توجه به اینکه ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه ها در دوران تصدی وزارت جنابعالی استمرار یافته و این اقدام با اصول سوم، نهم و بیستم قانون اساسی مغایرت دارد تاکنون جهت فراهم کردن شرایط مطابق با موازین اسلامی و در شأن زنان کشورمان جهت حضور در ورزشگاه ها برای تماشای رقابتهای ورزشی چه برنامه ریزی و اقدامی صورت گرفته است؟

زنان سوری در آزادی

زنان سوری در آزادی

زنان سوری در آزادی

پرچم سوریه در دست دختر ایرانی

زنان ایرانی پشت درهای استادیوم

زنان ایرانی پشت درهای استادیوم

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید