Iranian Agriculture News Agency

منصورخاکی در جمع خبرنگاران:

افتتاح 39 پروژه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور در استان البرز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از تولید 400 هزار تن شیر و 579 هزار تن دام، طیور و آبزی تا پایان سال جاری در شهرستان‌های این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: تا پایان سال 89 ضریب مکانیزاسیون در بخش تولیدات گیاهی در استان البرز 9 دهم بوده است که این میزان در پایان سال گذشته از 6.25 درصد رشد برخوردار بوده است.

علی‌اصغر منصورخاکی افزود: طبق برنامه‌ریزی قرار است که ضریب مکانیزاسیون در بخش تولیدات گیاهی استان البرز تا پایان سال جاری به 1.01 برسد که تحقق این مهم مستلزم استفاده از ماشین‌آلات نو و مدرن است.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه قرار است که ماشین‌آلات و ادوات فرسوده کشاورزی در استان البرز از چرخه فعالیت خارج و دستگاه‌های جدید جایگزین شوند.

افزایش تولید شیر در البرز به 400 هزار تن

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش تولیدات دامی ادامه داد: در سال 89 حدود 330 هزار تن شیر در استان تولید شد که در این زمینه با فعال کردن واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل و ارائه تسهیلات از محل بنگاه‌های اقتصادی زودبازده، این میزان افزایش یافت.

منصورخاکی تصریح کرد: به نحوی که از شش ماه پایانی سال گذشته میزان تولید شیر در استان به 350 هزار تن افزایش یافته و طبق برنامه‌ریزی قرار است که این میزان تا پایان سال جاری به 400 هزار تن برسد.

579 هزار تن طیور و آبزی در البرز تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در سال جاری 19 درصد در بخش تولید دام، طیور و آبزیان افزایش وجود داشت، یادآور شد: در سال گذشته 486 هزار تن انواع دام، طیور و آبزی در استان تولید شد که طبق برنامه‌ریزی پیش‌بینی می‌شود که این میزان در پایان سال جاری به 579 هزار تن افزایش یابد.

وی تأکید کرد: یکی از عمده‌ترین اقدامات در سال گذشته در بخش آبزی‌پروری، مکانیزه کردن واحدهای تولید ماهیان سردآبی در استان البرز بود.

افتتاح 39 پروژه جهاد کشاورزی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور در البرز

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: طی این هفته 39 پروژه با اعتباری بالغ بر 297 میلیارد ریال در شهرستان‌های استان البرز با حضور معاون اول رئیس‌جمهور افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

منصورخاکی همچنین گفت: یکی از پروژه‌های شاخص افتتاحی در این هفته، مجموعه تولید داروهای دامی در استان است که یکی از شرکت‌های توانمند و نمونه در کشور است.

تولید قارچ در البرز افزایش می‌یابد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در ادامه افزود: همچنین واحد تولیدی قارچ نیز در کرج که یکی از واحدهای تولیدی بزرگ کشور است، طی این هفته در استان البرز افتتاح و بهره‌برداری می‌شود، این واحد از واحدهای مدرن و با ظرفیت 900 تن است که برای 48 نفر شغل ایجاد کرده است.

وی از افتتاح و بهره‌برداری از آزمایشگاه تخصصی شیر استان البرز خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه از محل اعتبارات استانی تأمین شد که این آزمایشگاه قادر است 20 هزار نمونه شیر را در هر ماه آزمایش کند./

خبرنگار: مهشید رضایی

A-910323-09_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید