Iranian Agriculture News Agency

47 هزار مزرعه تجاری ایالت فلوریدا آسیب جدی می‌بیند

حمله سهمگین «ایرما» به کشاورزی آمریکا/ خسارت به اقتصاد کشاورزی 8 میلیارددلاری فلوریدا/ نابودی درختان مرکبات، نیشکر، محصولات پنبه و سبزیجات

کارگزاری "فیوچرز اینترنشنال" در شیکاگو پیش بینی کرد، درختان مرکبات، نیشکر قند، محصولات پنبه و سبزیجات فلوریدا از بروز توفان ایرما آسیب جدی ببیند.

حمله سهمگین «ایرما» به کشاورزی آمریکا/ خسارت به اقتصاد کشاورزی 8 میلیارددلاری فلوریدا/ نابودی درختان مرکبات، نیشکر، محصولات پنبه و سبزیجات


توفان ایرما این روزها به یکی از مهم ترین اخبار رسانه های جهان تبدیل شده است. تصاویر فرار مردم با خودرو یا هواپیمای شخصی در ایالت های درگیر این توفان در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد.


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از اگری مانی ، «تدی رایلی» از کارگزاری «فیوچرز اینترنشنال» در شیکاگو پیش بینی کرد، درختان مرکبات، نیشکر قند، محصولات پنبه و سبزیجات فلوریدا آسیب جدی ببیند.
وی افزود: عبور مخروط توفان اخیر، باران های گسترده ای را برای مناطق دلتا، جنوب شرق و پایین غرب میانه به ارمغان می آورد.
ترس تولیدکنندگان پرتقال در فلوریدا، فقط مربوط به خسارت آنی توفان نیست، بلکه هر درخت برای تولید کامل هفت سال طول زمان لازم دارد و بسیاری از کشاورزان دیگر محصولات زراعی را جایگزین خواهند کرد.
بهترین قرارداد معامله شده آب پرتقال برای تحویل نوامبر با رشد 4.4 درصدی به 152.8 سنت به ازای هر پوند در معاملات بعدازظهر جمعه (8 سپتامبر) در بورس نیویورک رسید. پنبه معامله شده نیز با رشد 1.3 درصدی مواجه شد.


به گفته «لوییز رز» از «گروه کالایی رز»، پیش بینی ها نشان می دهد که توفان اخیر از نواحی وسیع تری از اراضی پنبه در آلاباما، فلوریدا و جنوب شرقی جرجیا بگذرد و خطر از دست رفتن کیفی و کمی محصولات وجود دارد.
پیش بینی های اخیر نشان می دهد که باران و سیل مرتبط با این توفان به ناحیه شمالی رودخانه می سی سی پی برسد و با توجه به زمان باز شدن غوزه ها، خطر پوسیدگی در شرایط خیسی را داشته باشد.



به گزارش ایانا، همزمان با پیش بینی کارگزاری «فیوچرز اینترنشنال» در شیکاگو، وزارت کشاورزی آمریکا هم برآورد کرد که در سال گذشته ایالت فلوریدا به عنوان تولید کننده برتر ایالات متحده، نه تنها در تولید محصولات پرتقال و نیشکر، بلکه تعدادی از میوه ها و سبزیجات دیگر شامل گریپ فروت، هندوانه، گوجه فرنگی و خیار نیز پیشرو بوده است؛ لذا با توجه به وجود 47 هزار مزرعه تجاری در ایالت فلوریدا به ارزش 8 میلیارد دلار، می توان چنین پیش بینی کرد که خسارت توفان ایرما به اقتصاد کشاورزی این ایالت مهم در کشاورزی آمریکا سنگین بوده است./

ترجمه: پرویز امانیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید