Iranian Agriculture News Agency

انجمن فنی کشاورزی و همکاری‌های مشترک روستایی با همکاری صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی برگزار کردند

کارگاه آموزشی نیم‌روزی/ بخش خصوصی کلید رسیدگی به کشاورزی است/ توجه کارگاه سیاست جدید توسعه فیجی در رسیدگی به امنیت غذایی و تغذیه بود

توجه بیشتر به کشاورزی تغذیه‌ای، نیازمند مشارکت گسترده‌تر بخش خصوصی فیجی، شامل کشاورزان و کارآفرینان جوامع است.

کارگاه آموزشی نیم‌روزی/ بخش خصوصی کلید رسیدگی به کشاورزی است/ توجه کارگاه سیاست جدید توسعه فیجی در رسیدگی به امنیت غذایی و تغذیه بود

توجه بیشتر به کشاورزی تغذیه ای، نیازمند مشارکت گسترده تر بخش خصوصی فیجی، شامل کشاورزان و کارآفرینان جوامع است.

این موضوع، اساس گفت وگوها در کارگاه آموزشی نیم روزی بود که سازمان بخش خصوصی جزایر منطقه آسیا-اقیانوسیه 1 ( PIPSO ) هفته گذشته در شهر سووآ (Suva) ، پایتخت فیجی، برگزار کرد.

این کارگاه، بخشی از پروژه ترویج سیستم های غذای مغذی پیپ سو (PIPSO) بود که با حمایت مرکز فنّی کشاورزی و همکاری های مشترک روستایی 2 (CTA) و صندوق بین المللی توسعه کشاورزی 3 (IFAD) برپا شد.

در این برنامه، بخش خصوصی و دانشگاهی گرد هم آمدند تا به مجموعه ای از مسائل اصلی سیاست جدید توسعه فیجی در رسیدگی به امنیت غذایی و تغذیه، به عنوان بخشی از چارچوب مشاوره ای و سیاست وزارت بهداشت، تغذیه و امنیت غذایی فیجی توجه کنند.

وزارت خانه های کشاورزی و بهداشت فیجی سیاست ها و چارچوب های جدیدی را با رویکرد چندبخشی و چندرشته ای برای توجه بیشتر به کشاورزی تغذیه ای توسعه می دهند و بخش خصوصی را به عنوان شریک اصلی در این زمینه به رسمیت می شناسند. آلیسی توکا (Alisi Tuqa) ، مدیر عامل اجرایی پیپ سو و رئیس تیم کاری این پروژه، در بیانیه ای گفت که ما مشتاقانه منتظریم تا نقش های بیشتری را تعریف کنیم و از حمایت های بیشتر طرفداری کنیم.

در افتتاحیه این کارگاه، تیم مارتین (Tim Martyn) ، نماینده سازمان فائو در فیجی، بر عملیاتی شدن طرح های توسعه در زمینه تغذیه تأکید کرد.

همچنین وی با توجه به اهمیت زیاد بهبود همکاری ها و کار با بخش خصوصی، بر نیاز بیشتر به تمرکز بر امنیت غذایی و مقرون به صرفه بودن مواد مغذی تأکید کرد.

آقای مارتین گفت:"باید نقش قوی تر بخش خصوصی را به رسمیت بشناسیم و خدمات بیشتری را به آنها تحویل دهیم. این امر تغییری بزرگ و خلاقانه در منطقه آسیا-اقیانوسیه است."

پروژه ترویج سیستم های غذای مغذی پیپ سو، در هفت کشور منطقه آسیا-اقیانوسیه شامل کیریباتی (Kiribati) ، فیجی، جمهوری جزایر مارشال، ساموآ (Samoa) ، جزایر سلیمان، تونگا (Tonga) و وانوآتا (Vanuata) متمرکز شده است. هدف پروژه، تقویت ظرفیت دولت های جزایر آسیا-اقیانوسیه؛ کشاورزان و سازمان های بخش خصوصی؛ مؤسسات فرعی منطقه ای و برنامه ها و راهکارهای توسعه ای است که منابع مالی را جمع آوری کنند تا به طور مؤثرتری دسترسی مردم به غذای سالم و مغذی افزایش یابد.

پانوشت:

1. Pacific Islands Private Sector Organisation

2. Technical Centre for Agricultural and Rural Co-operation

3. International Fund for Agricultural Development

ترجمه: مهشید جلالیان


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید