Iranian Agriculture News Agency

پیشتازی صنعت شکلات سوئیس در عصر نوآوری

تولید شکلات با رنگ طبیعی صورتی، مرزهای صنعت غذا را درنوردید

دنیای شکلات‌سازی وارد عصر جدیدی شده است. شرکت‌های بزرگ شکلات‌ساز جهان می‌کوشند، علاوه بر تولید طعم‌های خوشایند، ظاهر جذاب و سودمندی‌های بیشتری را برای محصولات جدید به ارمغان بیاورند.

تولید شکلات با رنگ طبیعی صورتی، مرزهای صنعت غذا را درنوردید


خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)- پرویز امانیان:

دنیای شکلات سازی وارد عصر جدیدی شده است. شرکت های بزرگ شکلات ساز جهان می کوشند، علاوه بر تولید طعم های خوشایند، ظاهر جذاب و سودمندی های بیشتری را برای محصولات جدید به ارمغان بیاورند.

چندی پیش گزارش مبسوطی از نوآوری نستله در کاهش کالری شکر با حفظ طعم شیرین در ایانا منتشر شد و متعاقب آن در هفته گذشته نیز خبری منتشر شد مبنی بر همکاری یک شرکت ایتالیایی و یک گروه از محققان برای افزودن روغن زیتون به شکلات ... به نظر می رسد که به تازگی، نوآوری در این صنعت وارد فاز جدیدی شده است، چراکه این بار هم یک شکلات ساز سوئیسی قصد دارد، صنایع تولید شکلات را به مرزهایی فراتر از رنگ های سفید، شیری یا تیره رایج در بازار ببرد.

شرکت «بری کالبو» ( Barry Callebaut AG ) به عنوان بزرگ ترین شرکت فرآوری کاکائو در جهان، شکلاتی را با رنگ جدید معرفی کرده است. این شرکت مستقر در زوریخ به تولید محصولی با رنگ صورتی و طعم میوه ای به نام «رابی شکلات» یا شکلات یاقوتی اشاره کرده است.

به گزارش واشنگتن پست، این محصول جدید می تواند به تقویت فروش در بازار جهانی پرچالش شکلات کمک کند. در حالی که شرکت آمریکایی «هرشی» می خواهد 15 درصد از کارکنان را تعدیل کند و نستله نیز در تلاش برای فروش تجارت شکلات در آمریکاست؛ «رابی شکلات» این امکان را دارد تا در ولنتاین بعدی با قلب های صورتی وارد قفسه فروشگاه ها شود.

مدیر اجرایی این شرکت گفت: این نوآوری بر پایه نوع ویژه و خاصی از دانه کاکائو بوده و بعد از یک دهه ها توسعه به دست آمده است. «آنتوان دوسن آفریک» اظهار کرد: این شکلات رنگی، طبیعی و لذت بخش بوده و اصالت شکلات در آن حفظ شده است.

وی افزود: این محصول جدید برای مصرف کنندگان چینی (به عنوان بازاری تازه برای شکلات) جذاب بوده و در بریتانیا، آمریکا، چین و ژاپن آزمایش شده است.

دوسن آفریک با بیان اینکه ما واکنش ها و پاسخ های بسیار خوبی ازکشورهایی که آزمایش کردیم، گرفتیم، اظهار کرد: در چین نیز که مصرف شکلات زیاد معمول نیست، پاسخ مناسبی دریافت کردیم.

به طور کلی نوآوری در شکلات به دلیل ساختارهای پیچیده و چالش حفظ طعم و بافت سال ها زمان می برد. محققان نستله راهی را برای کاهش 40 درصدی شکر در شکلات پیدا کرده اند.«بری کالبو» شکلاتی را تولید می کند که در دمای بالاتر پایدار می ماند.

این شرکت اعلام کرده که شکلات یادشده، طعم طبیعی مانند توت دارد که کمی شیرین است. دو سن آفریک گفت: کاکائو مورد استفاده برای شکلات یاقوتی از ساحل عاج، اکوادور و برزیل می آید و رنگ های نادر از پودر استخراج شده در زمان فرآوری به دست می آید. هیچ توت یا رنگی اضافه نمی شود و در حالی که دیگر تولیدکنندگان مانند کارگیل از قبل پودر قرمز کاکائو را تولید کرده اند، این نخستین رنگ طبیعی شکلاتی مایل به قرمز است.

وی گفت: شما می توانید رنگ و طعم را کپی کنید، اما ساخت شکلات واقعی با مواد اولیه ای خارج از روال شکلات های معمولی و رنگ صورتی کاری فوق العاده دشوار است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید