Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران:

آبگیری سد "هراز" منوط به سامان‌دهی مرکز زباله آمل است/ مخاطرات زیست محیطی خط قرمز بهره‌برداری از سد است

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران کیفیت آب شرب و مخاطرات زیست محیطی را خط قرمز وزارت نیرو دانست و گفت: آبگیری سد هراز تنها منوط به سامان دهی مرکز دفن زباله آمل و پاکسازی حوزه آبریز است.

آبگیری سد "هراز" منوط به سامان‌دهی مرکز زباله آمل است/ مخاطرات زیست محیطی خط قرمز بهره‌برداری از سد است

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران کیفیت آب شرب و مخاطرات زیست محیطی را خط قرمز وزارت نیرو دانست و گفت: آبگیری سد هراز تنها منوط به سامان دهی مرکز دفن زباله آمل و پاکسازی حوزه آبریز است .

به گزارش ایانا از پاون، محمد حاج‌ رسولی‌ها، در پاسخ به ابهامات موجود مرکز دفن زباله بالا دست سد هراز، گفت: مرکز دفن زباله آمل در حوضه آبریز سد قرار دارد و نه تنها در وضعیت فعلی بلکه پس از آبگیری نیز درون دریاچه سد قرار نمی‌گیرد .

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با تاکید بر اینکه وجود مرکز دفن زباله در حوضه آبریز از حساسیت توجه به آن نمی‌کاهد، یادآور شد: بر اساس مجوز سال 90 سازمان محیط زیست بایستی دو سال قبل از بهره‌برداری، وضعیت این مرکز مشخص و امور مربوط به سامان دهی و انتقال آن پیش از آبگیری صورت بگیرد .

وی با تاکید بر اینکه سد هراز به دلیل مسائل اعتباری و مالی زودتر از سه یا چهار سال آینده به بهره‌برداری نخواهد رسید، یادآور شد:‌ از دی ماه سال گذشته به منظور بررسی وضعیت آلاینده‌های حوضه پیرامون سد، مشاوری از سوی شرکت آب منطقه‌ای مازندران تعیین شده است تا به صورت دقیق به بررسی اثرات منابع آلاینده بر کیفیت آب رودخانه، تعیین ایستگاه اندازه‌گیری آنلاین کیفیت مخزن، ارائه برنامه جامع و عملیاتی در جهت سامان دهی مرکز دپوی زباله و... بپردازد .

کیفیت آب شرب و مخاطرات زیست محیطی خط قرمز وزارت نیرو است

حاج‌ رسولی‌ها کیفیت آب شرب و مخاطرات زیست محیطی را خط قرمز وزارت نیرو دانست و افزود: تا قبل از تکمیل این مطالعات، تایید آن از سوی سازمان محیط زیست و اجرای کامل طرح، مورد تایید مشاور و سازمان برای پاکسازی حوضه آبریز، آبگیری این سد به منظور تامین آب شرب صورت نخواهد گرفت .

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه جانمایی محل جدید دپوی زباله‌های آمل بر عهده شهرداری و محیط زیست است، بیان کرد:‌ نحوه حفاظت، کنترل و پاکسازی آلاینده‌های حوضه آبریز سد در شرح خدمات مشاور گنجانده شده است که دی‌ماه امسال پس از تایید سازمان محیط زیست عملیات اجرایی آن نیز آغاز خواهد شد .

وی با تاکید بر اینکه قبل از آبگیری سد هراز طرح‌های ضروری به منظور پاکسازی حوضه صورت خواهد گرفت، گفت:‌ یکی از موضوعات مهمی که از سوی مشاور در حال بررسی است ساماندهی شیرابه‌های مرکز دفن زباله تعریف شده است، تا با استفاده از شیوه‌های نوین موجود در دنیا بتوانیم از نفوذ این شیرابه‌ها به داخل رودخانه جلوگیری کنیم .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید