Iranian Agriculture News Agency

با همکاری بانک جهانی و شورای تحقیقات کشاورزی هند

پروژه ملی آموزش عالی کشاورزی برای 75 دانشگاه هند کلید خورد

بانک جهانی و شورای تحقیقات کشاورزی هند ، اخیرا در تلاش برای پیشرفت آموزش عالی در زمینه کشاورزی هند، پروژه ملی آموزش عالی کشاورزی (NAHEP) (1)، که یک پروژه 11 میلیاردی است را برای 75 دانشگاه کشاورزی تحت نظر ICAR راه اندازی کردند.

پروژه ملی آموزش عالی کشاورزی برای 75 دانشگاه هند کلید خورد

بانک جهانی و شورای تحقیقات کشاورزی هند ( ICAR اخیرا در تلاش برای پیشرفت آموزش عالی در زمینه کشاورزی هند، پروژه ملی آموزش عالی کشاورزی ( NAHEP ) (1)، که یک پروژه 11 میلیاردی است را برای 75 دانشگاه کشاورزی تحت نظر ICAR راه اندازی کردند.

به گزارش ایانا از سایت "نیو ایندین اکسپرس"، نارندا سینگ راتور ، معاون مدیر کل (آموزش کشاورزی)، ICAR ، گفت: "از طریق این پروژه در نظر داریم تا دانشجویان مستعد، مجرب و محققان نوآور را در عرصه کشاورزی جذب کنیم."

این درحالی است که نیمی از بودجه
NAHEP توسط دولت هند و نیم دیگر از سوی بانک جهانی تامین می شود. این بودجه توسط ICAR برای بهبود زیرساخت ها و امکانات، به محققانی که جزو برترین ها و دارا ی پروژه های نوآورانه ای هستند ، پرداخت خواهد شد.

NAHEP ، با هدف بهبود ارتباط و کیفیت آموزش عالی در بخش کشاورزی اجرا می شود. راتور می گوید: "این طرح به ایجاد پتانسیل ابتکارات و اصلاحات کمک کند تا بودجه و استقلال موسسات عالی تقویت شود، همچنین در راستای افزایش اشتغال ، دانشجویان را برای کار در بخش خصوصی و دولتی آماده می کند."

همچنین هدف این پروژه اصلاح ساختار تحصیلات عالی کشاورزی است . با توجه به سند صادر شده توسط بانک جهانی، "51 درصد از اعضای دانشکده کشاورزی دانشگاه ها، تمام مدارک (در مقاطع مختلف) خود را از همان دانشگاه دریافت می کنند. فقط 17 درصد از اعضای هیأت علمی به دانشگاه های جدید مربوط می شوند و 46 درصد از اعضای هیأت علمی دارای بیش از 15 سال تجربه در همان موسسه هستند. "

به طوری که این وضعیت منجر به تعامل محدود با محققان و صنایع کشاورزی شده است. در عین حال میزان نرخ بالای هیات علمی وجود ندارد ، به طوری که منجر به عدم رقابت و انگیزه ها شده است.

راتور گفت: "ورود جو رقابتی در دانشگاه های کشاورزی باعث ایجاد پلی بین تحصیلات عالی و اشتغال در بخش خصوصی خواهد شد."

راتور افزود :" بیشتر دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه کشاورزی، تنها دنبال شغل دولتی هستند. در عین حال تزریق علم دربخش تحقیقات کشاورزی تحصیلات عالی مساله ای مهم است، زیرا این صنعت در حال مبارزه با تغییرات آب و هوایی است."

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- National Agricultural Higher Education Project (NAHEP)

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید