Iranian Agriculture News Agency

مصرف سالانه ۵۵ میلیارد نخ سیگار در ایران



ایسنا: رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور از تولید ۵۰ میلیارد نخ سیگار براساس برآوردها طی سال جاری خبر داد و اعلام کرد که برآورد مصرف سالانه سیگار ایرانی‌ها در سال معادل ۵۵ میلیارد نخ است.
علی‌اصغر رمزی با اشاره به اینکه میزان تولید سیگار در کشور طی سال ۹۴ معادل ۳۰ میلیارد نخ بود و در سال ۹۵ با راه‌اندازی واحدهای تولیدی به تولید ۴۵ میلیارد نخ رسیدیم، اظهار کرد: جمع تولید سیگار طی پنج ماه منتهی به مرداد سال جاری معادل ۱۹ میلیارد نخ سیگار بوده است که براساس برآورد انجام شده در طول سال ۹۶ به عددی معادل ۵۰ میلیارد نخ در تولید سیگار خواهیم رسید.
به گفته وی برآورد سالانه مصرف سیگار در ایران معادل ۵۵ میلیارد نخ است که اگر به رقم ۵۰ میلیارد نخ در تولید سیگار برسیم، معادل ۹۳ درصد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود. رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور با اشاره به میزان رشد تولید سیگار طی پنج ماه منتهی به مرداد نسبت به مدت مشابه سال قبل خاطرنشان کرد: در پنج ماه منتهی به مرداد سال گذشته ۱۴.۸ میلیارد نخ سیگار در کشور تولید شده است که این رقم در سال جاری به ۱۹ میلیارد نخ طی پنج ماه منتهی به مرداد سال جاری رسیده که نشان‌دهنده رشد ۲۸ درصدی در تولید سیگار است. رمزی ادامه داد: از ابتدای برنامه پنجم توسعه با توجه به تبصره 3 ماده ۱۰۲ این قانون قرار بر این بود تا کلیه سیگارهای وارداتی با برند اصلی به تولید داخل تبدیل شود و بر همین اساس در جهت افزایش واحدهای تولیدی در کشور گام برداشتیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید