Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی اردبیل؛

608 طرح تحقیقاتی کشاورزی در اردبیل اجرا شد

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی اردبیل گفت: در چهار سال گذشته در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل 608 فقره طرح تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف زراعی و باغی، علوم دامی، جنگل و مرتع و حفاظت خاک و آبخیزداری اجرا شد. همچنین توسط اعضای هیأت علمی و محققان این مرکز 339 مقاله علمی پژوهشی، 124 نشریه تحقیقی ترویجی و 8 کتاب تخصصی منتشر شده است.

608 طرح تحقیقاتی کشاورزی در اردبیل اجرا شد

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی اردبیل گفت: در چهار سال گذشته در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل 608 فقره طرح تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف زراعی و باغی، علوم دامی، جنگل و مرتع و حفاظت خاک و آبخیزداری اجرا شد. همچنین توسط اعضای هیأت علمی و محققان این مرکز 339 مقاله علمی پژوهشی، 124 نشریه تحقیقی ترویجی و 8 کتاب تخصصی منتشر شده است .

به گزارش خبرنگار ایانا از اردبیل، حسین کربلائی خیاوی افزود: در دولت تدبیر و امید در حوزه تولیدات گیاهی۷۵رقم و۷۹آفت‌کش جدید به کشاورزان معرفی شده و تولید نهال گواهی‌شده۲۲درصد و نظارت بر بذور گواهی‌شده حدود۷۲درصد افزایش داشته است .

کربلایی گفت: با تلاش و همت محققان و کارشناسان در طی این مدت 3 میلیون و 450 هزار و 708 کیلوگرم غلات از طبقات مختلف بذری، 108 هزار و 928 کیلوگرم ذرت بذری و 505 هزار و 540 کیلوگرم دانه‌های روغنی تولید و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است .

این مقام مسئول اضافه کرد: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل ارتباط بسیار خوبی با ترویج کشاورزی استان دارد به ‌طوری که در چهار سال گذشته این مرکز 150 برنامه انتقال یافته‌های تحقیقاتی، 107 برنامه نظام نوین ترویج، 18 برنامه رادیویی و تلویزیونی، 104 برنامه مدیریت دانش و 10 نمایشگاه دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه توانمندسازی مروجان و بهره‌برداران کشاورزی برگزار کرده است .

وی در پایان سخنان خود افزود: این مرکز در طی چهار سال گذشته حدود 51 هزار هکتار مزارع تولید بذر محصولات مختلف کشاورزی و حدود 40 هکتار نهالستان را مورد بازدید قرار داده که این امر منجر به گواهی و تائید کیفیت حدود 150 هزار تن بذرو و بیش از یک میلیون و پانصد هزار اصله نهال شده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید