Iranian Agriculture News Agency

پسته دامغان ثبت جهانی می‌شود


دبیر چهارمین جشنواره ملی پسته دامغان از درخواست ثبت جهانی محصول پسته دامغان در سازمان جهانی مالکیت معنوی خبر داد.
رضا زارع‌زاده اظهار کرد: هفته گذشته کار ثبت مالکیت معنوی پسته دامغان در وزارت صنعت، معدن و تجارت به پایان رسید و این محصول استراتژیک رسما به نام شهر دامغان ثبت شد. همچنین اسناد موردنیاز برای ثبت جهانی این محصول در سازمان جهانی مالکیت معنوی WIPO ارائه شد و این پرونده در دستور کار این سازمان جهانی قرار گرفت.
رئیس شورای شهر دامغان با اشاره به هم‌زمانی این اتفاق با برگزاری جشنواره پسته دامغان اضافه کرد: در جشنواره پسته آخرین فناوری روز را که با همکاری نخبگان ارجمند پارک علم و فناوری دامغان حاصل ‌شده است، رونمایی خواهیم کرد. براساس این فناوری از این به بعد قادر به صادرکردن پسته تر خواهیم بود. با توجه به کیفیت ویژه پسته تر دامغان که نسبت به نمونه‌های مشابه چرب‌تر و خوش‌رنگ‌تر است امیدواریم این محصول بتواند جای خودش را در بازار جهانی پیدا کند.
دبیر چهارمین جشنواره پسته دامغان درنهایت اضافه کرد: امسال در چهارمین جشنواره ملی پسته میزبان علاقه‌مندان این محصول استراتژیک خواهیم بود و تاکنون سه سفیر از سفرای کشورهای خارجی برای حضور در این رویداد ملی ابراز آمادگی کرده‌اند. امیدواریم این جشنواره بتواند مکان مناسبی برای معرفی هرچه‌بیشتر پتانسیل‌های این محصول استراتژیک ملی باشد.چهارمین جشنواره ملی پسته دامغان روزهای ٢٢ و ٢٣ شهریورماه جاری در شهر دامغان برگزار می‌شود.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید