Iranian Agriculture News Agency

پیوستن شهرداری تهران به دولت‌های محلی آسیا در کشاورزی ارگانیک/ آلگوا زیر نظر سازمان بین‌المللی جنبش‌های کشاورزی ارگانیک فعالیت می کند

سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران به عضویت دولت های محلی آسیا در کشاورزی ارگانیک (ALGOA) درآمد.

پیوستن شهرداری تهران به دولت‌های محلی آسیا در کشاورزی ارگانیک/ آلگوا زیر نظر سازمان بین‌المللی جنبش‌های کشاورزی ارگانیک فعالیت می کند

سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران به عضویت دولت های محلی آسیا در کشاورزی ارگانیک 1 (ALGOA) درآمد.

به گزارش ایانا به نقل از 4- traders ، این سازمان در سومین مجمع آلگوآ که 2-1 سپتامبر در شهر گوئسان-گون (Goesan-gun) کره جنوبی برگزار شد، توافقنامه ای را با دولت های محلی آسیا در کشاورزی ارگانیک امضاء کرد.

سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران برای برگزاری جشنواره بین المللی در زمینه محصولات کشاورزی ارگانیک در ماه ژانویه سال 2018 برنامه ریزی می کند.

سازمان بین اللمللی جنبش های کشاورزی ارگانیک 2 (IFOAM) ، آلگوآ را تأسیس کرد؛ سازمان فراگیر جهانی در زمینه جنبش های ارگانیک که در سال 2013 با هدف تقویت گفتگو و همکاری میان دولت های محلی آسیا برای توسعه کشاورزی ارگانیک و صنایع وابسته به آن راه اندازی شد.

این سایت که خبر خود را از مهر دریافت کرده در ادامه می گوید که آلگوآ، حمایت سیاسی، مبادلات اطلاعاتی، مبادلات مشترک متخصصان و ذی نفعان کشاورزی ارگانیک و دوره های آموزشی برای مدیران دولت های داخلی کشورهای در حال توسعه در زمینه کشاورزی ارگانیک را ارائه می دهد.

ارگانیک در مقابل اصلاح شده ژنتیکی

به تازگی، کاشت گیاهان اصلاح شده ژنتیکی در ایران مورد بحث قرار گرفته است.

گروه های فعال در زمینه ایمنی زیستی و وابسته به سازمان حفاظت از محیط زیست، مسئولیت اعمال مقررات و تحقیق و بررسی اثرات منفی گونه های اصلاح شده ژنتیکی 3 (GMOs) را بر محیط زیست و انسان بر عهده دارند.

در همین حال، وزارتخانه های بهداشت و کشاورزی ایران، مسئولیت ارائه موافقت با تولید تراژنوم در این کشور را دارند.

مجادلات بر سر مواد غذایی اصلاح شده ژنتیکی، اختلافاتی را در مورد استفاده از غذاها و سایر کالاهای به دست آمده از محصولات تراژنوم به جای محصولات معمولی و دیگر کاربردهای مهندسی ژنتیک در تولید مواد غذایی به وجود می آورد.

زمینه های اصلی بحث و مجادله درباره غذاهای اصلاح شده ژنتیکی برچسب گذاری این مواد؛ نقش تنظیم کننده های دولتی؛ عینیت بخشیدن به تحقیق و انتشار علمی؛ اثرات محصولات اصلاح شده ژنتیکی بر سلامت و محیط زیست؛ اثرات آن بر مقاومت در برابر آفت کش ها؛ تأثیرات این محصولات بر کشاورزان و نقش این محصولات در تغذیه مردم جهان است.

پانوشت:

1. Asian Local Governments for Organic Agriculture

2. International Federation of Organic Agriculture Movements

3. Genetically Modified Organisms

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید