Iranian Agriculture News Agency

اختلال در پیشرفت برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار/شکاف اطلاعاتی در کشورهای آسیا - پاسیفیک وجود دارد

بر اساس گزارش سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو)، اگر چه 17 هدف جهانی توسعه پایدار SDG) (1 روشن است، اما در منطقه آسیا و اقیانوس آرام (آسیا - پاسیفیک) ، میزان پیشرفت برای دستیابی به این اهداف، به چالش تبدیل شده است.

اختلال در پیشرفت برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار/شکاف اطلاعاتی در کشورهای آسیا - پاسیفیک وجود دارد

بر اساس گزارش سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو)، اگر چه 17 هدف جهانی توسعه پایدار SDG) ) (1) روشن است، اما در منطقه آسیا و اقیانوس آرام (آسیا - پاسیفیک) ، میزان پیشرفت برای دستیابی به این اهداف، به چالش تبدیل شده است.

به گزارش ایانا از سایت "فار ایسترن اگریکالچر"، در نظرسنجی اخیر در منطقه آسیا و اقیانوس آرام، فائو شکاف قابل توجهی را در زمینه پیشرفت اجرای استانداردهای پذیرفته شده بین المللی در جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل آماری پیدا کرده است. در همین راستا ، پرسشنامه ای به بیش از 20 کشور در سراسر منطقه فرستاده شد، به طوری که تنها دو سوم ، هم خوانی با اطلاعات توسعه پایدار( SDG ) را نشان می داد و در حالی که برخی در جمع آوری اطلاعات مورد نیاز پیشرفت زیادی نداشتند.

موکش سریواستاوا، مسئول ارشد آمار فائو در منطقه آسیا - پاسیفیک گفت: "به طور متوسط، کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه تنها قادر به انجام 25 تا 50 درصد داده های مورد نیاز برای برآورده کردن چارچوب نظارتی بین المللی از منابع خود هستند."

وی افزود: "با این وجود، اکثریت کشورهای آسیا و اقیانوس آرام، به طور رسمی آژانس های هماهنگ کننده SDG را تاسیس کرده اند و اکثر آن ها فعالیت هایی را برای دستیابی به برنامه های توسعه پایدار جزو برنامه توسعه ملی شان قرار داده اند."

این درحالی است که فائو، برگزاری نشست منطقه ای از آمارگیران و برنامه ریزان برای نظارت بر پیشرفت اهداف توسعه پایدار در منطقه را درخواست کرده است. طبق گزارش فائو، گروه در حال بررسی استفاده از شاخص ها و روش های جهانی برای دستیابی به اهئاف توسعه پایدار است. همچنین بر شناسایی شکاف ظرفیت و ارائه راه هایی برای پر کردن آن ها در سطح کشور تمرکز دارد.

پیترو گناری، متخصص آمار ارشد فائو گفت:"فائو متعهد است تا با کشورهای عضو کار کند تا بتواند به اهداف SDG دست یابد. در این مسیر آمار دقیق و صحیح تولید شده توسط کشورها برای هدایت تصمیمات بسیار مهم است."

گفتنی است ، رویداد منطقه ای برای نظارت بر اهداف توسعه پایدار مربوط به بخش مواد غذایی و کشاورزی در تاریخ 8 سپتامبر 2017 در هتل Royal Orchid Sheraton در بانکوک برگزار شد. به طوری که این رویداد شامل یک کارگاهی درباره ابزارهای مانیتورینگ برای هدف دوم توسعه پایدار( SDG 2 ) ، «پایان دادن به گرسنگی، دستیابی به امنیت غذایی و بهبود تغذیه و ترویج کشاورزی پایدار» ، بود.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1-اهداف توسعه پایدار( Sustainable Development Goals (SDGs ) :اهداف اعلام شده توسط سازمان ملل را گویند به طوری که از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰ ، تمام کشورهای عضو سازمان ملل باید تلاش کنند که به اهداف و شاخص های توسعه پایدار با همکاری و تعامل یکدیگر درسه سطح ملی، منطقه ای وبین المللی دست یابند و در همین راستا سازمان ملل متحد برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار، ۱۷ هدف کلان را تعیین و تصویب کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید