Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور مجامع شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی خبر داد:

تشکیل صندوق پژوهش و فناوری در عرصه کشاورزی/ 7 صندوق استانی در عرصه منابع طبیعی شکل گرفت

تشکیل صندوق‌های حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، یکی از فعالیت‌هایی است که وزارت جهاد کشاورزی آن را به‌طور جدی دنبال می‌کند.

تشکیل صندوق پژوهش و فناوری در عرصه کشاورزی/ 7 صندوق استانی در عرصه منابع طبیعی شکل گرفت

تشکیل صندوق‌های حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، یکی از فعالیت‌هایی است که وزارت جهاد کشاورزی آن را به‌طور جدی دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایانا، مدیر امور مجامع شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی، امروز در مجمع عمومی صاحبان سهام صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور، گفت: به‌تازگی صندوق پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی شکل گرفته که به‌عنوان یک صندوق ملی شناخته می‌شود.

داریوش اعرابی افزود: سهامداران این صندوق شرکت‌های دانش‌بنیانی هستند که در زیربخش‌های مختلف کشاورزی فعالیت کرده و رشد و توسعه آن را رقم می‌زنند؛ بنابراین اگر در زمینه زنبورداری یا هر قسمت دیگری، شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت دارند، می‌توانند با این صندوق‌ها همکاری کنند.

به گفته وی، در همین راستا هفت صندوق استانی در هفت نقطه کشور به‌صورت پایلوت تأسیس شده که در عرصه منابع طبیعی فعالیت دارند. البته سازمان جنگل‌ها نیز برای این بخش برنامه‌های خاصی دارد تا بعد از طی مراحل آزمایشی در تمام استان‌ها شعبه تشکیل دهد.

اعرابی معتقد است: از آنجا که فعالان عرصه تولید عسل، از طبیعت و منابع طبیعی بهره‌برداری می‌کنند و به‌گونه‌ای اقتصادشان به این منابع گره خورده است، بنابراین می‌توانند در زمینه‌های مختلف با صندوق‌های منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی به‌ دنبال توسعه صندوق‌های ملی-محصولی است، اظهار کرد: صندوق‌هایی مانند زیتون، کرم‌ابریشم، زنبورعسل و... در صورت تأمین منابع مالی آن تشکیل خواهد شد که در این راستا بسیاری از موارد اعلام شده، تأسیس و در حال ارائه خدمات به اعضا هستند. به‌طوری‌که اکنون بیش از یک‌هزار و 400 میلیارد تومان در صندوق‌های کشور ذخیره شده است.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

مدیر امور مجامع شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی، تعداد صندوق‌ها را در حال حاضر 106 عدد دانست و عنوان کرد: حدود 63 درصد سرمایه موجود، در صندوق‌های استانی ذخیره شده است که بیشترین آن مربوط به خوزستان با 80 میلیارد تومان سرمایه می‌شود. البته صندوق‌های ملی نیز سرمایه قابل توجهی دارند که بیشترین آنها با 200 میلیارد تومان سرمایه، در بخش دامپروری است.

اعرابی بیان کرد: صندوق‌های شهرستانی که تعدادشان به 47 مورد می‌رسد، همه فعالان عرصه کشاورزی را تحت پوشش قرار داده و بین 11 تا 12 درصد مجموع سرمایه‌ها را در اختیار دارند. البته در این میان شاهرود با 10 میلیارد تومان سرمایه، مقام نخست را دارد.

وی درباره صندوق‌های زنان روستایی و عشایری یادآور شد: این بخش سهامداران خرد روستایی را در خود جا داده و در مجموع 12 صندوق با 0.5 درصد کل سرمایه را تشکیل می‌دهند؛ مبلغی که هم‌اندازه با صندوق‌های منابع طبیعی است.

این مقام مسئول، آموزش، توانمندسازی بیشتر فعالان، سفرهای خارج از کشور برای بازدید از پتانسیل‌های موجود در جهان، اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و تغییر روش‌ها و الگوهای خدمات‌رسانی برای افزایش بهره‌وری را از مهم‌ترین اهداف شرکت مادرتخصصی برای صندوق‌ها اعلام کرد و ادامه داد: سامانه جدیدی در 10 صندوق به‌صورت پایلوت به اجرا درآمده که مطابق آن، تمام فعالیت‌های مربوط به این بخش در داخل آن سیستم انجام می‌گیرد؛ بنابراین سهامداران با کدی که در اختیار دارند، می‌توانند به راحتی وارد سامانه شده و علاوه بر ارتباط موثر با دیگر اعضا، اطلاعات را به‌صورت آنلاین مشاهده کنند./

V-960621-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید