Iranian Agriculture News Agency

خرید 120 هزار تن چغندرقند از کشاورزان آذربایجان غربی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی بر لزوم تسریع در ساماندهی خرید چغندر قند مازاد بر ظرفیت کارخانه های قند استان تاکید کرد و گفت: کشاورزان باید با توجه به بحران کم آبی دریاچه ارومیه در جهت مدیریت مصرف آب در مزارع چغندرقند استان اهتمام ویژه ای داشته باشند.

خرید 120 هزار تن چغندرقند از کشاورزان آذربایجان غربی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی بر لزوم تسریع در ساماندهی خرید چغندر قند مازاد بر ظرفیت کارخانه های قند استان تاکید کرد و گفت: کشاورزان باید با توجه به بحران کم آبی دریاچه ارومیه در جهت مدیریت مصرف آب در مزارع چغندرقند استان اهتمام ویژه ای داشته باشند .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، نادر صفر زاده در جلسه پیگیری مسائل چغندر قند استان که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری عقد قرارداد خرید کارخانجات قند استان با کشاورزان در حدود۱.۵میلیون تن است که با توجه اینکه امسال با مازاد تولید این محصول در استان مواجه هستیم پنج کارخانه قند استان تعهد کرده اند ظرفیت جذب خود را تا حدود 400 هزار تن برای تحویل مازاد تولید این محصول در استان افزایش دهند .

صفر زاده افزود: اولویت کارخانه های قند استان برای خرید تضمینی چغندر قند، با کشاورزان طرف قرارداد بوده و در صورت وجود شرایط آب و هوایی مناسب، نسبت به خرید از چغندرکاران آزادکار اقدام خواهند کرد .

وی ادامه داد: برای سال های آتی هم با توجه به بحران کم آبی دریاچه ارومیه باید به گونه ای برنامه ریزی شود که میزان چغندرقند استان صرفا جهت تامین ماده اولیه پنج کارخانه چغندرقند داخل استان تولید شود .

اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه محصول چغندر قند 30 درصد از محصولات زراعی تولیدی استان را شامل می شود ، گفت :امسال پیش بینی می کنیم در حدود61.5تن محصول در واحد سطح از مزارع چغندر قند استان برداشت شود .

این مقام مسئول به قیمت خرید تضمینی چغندر قند اشاره و اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی با عیار16 درصد ، 3هزار و 91 ریال تعیین شده که با افزایش یا کاهش یافتن عیاربه ازای هرکیلوگرم آن قیمت تغییر می یابد .

کریم زاده خاطر نشان کرد: پنج کارخانه قند در سطح استان در شهرستان های ارومیه، خوی، نقده، پیرانشهر و میاندوآب فعالیت می کنند که از 10 شهریور ماه سال جاری این کارخانه ها اقدام به تحویل چغندر قند تولیدی کشاورزان کرده‌اند .

وی اضافه کرد: از ابتدای فصل برداشت چغندر قند در استان تا کنون نزدیک به 120 هزار تن از محصول چغندر کاران توسط کارخانجات قند استان تحویل گرفته شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ابراز امیدواری کرد با هماهنگی مسئولان و کارخانجات قند و چغندرکاران استان نسبت به برداشت مطلوب محصول اقدام شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید