Iranian Agriculture News Agency

شرکت کشاورزی سریلانکا 2 میلیارد روپیه برای فنّاوری جدید در کشاورزی سرمایه گذاری می کند

گروه خصوصی شرکت کشاورزی سریلانکا (CIC) می گوید که بخش کشاورزی این کشور با سرمایه گذاری به مبلغ بیش از 2 میلیارد روپیه ارتقاء می یابد.

شرکت کشاورزی سریلانکا 2 میلیارد روپیه برای فنّاوری جدید در کشاورزی سرمایه گذاری می کند

گروه خصوصی شرکت کشاورزی سریلانکا (CIC) می گوید که بخش کشاورزی این کشور با سرمایه گذاری به مبلغ بیش از 2 میلیارد روپیه ارتقاء می یابد.

به گزارش ایانا از سایت "اگریکالچر این نیوز"، فنّاوری پیشرفته برای بهبود معیشت کشاورزان با پروژه هایی از قبیل کراپ ویز (CropWiz) به کشور القاء می شود تا مقاومت در برابر الگوهای آب و هوایی فصلی افزایش یابد.

این پروژه با سرمایه گذاری حدوداً یک میلیادر روپیه ای، اقدام مشترک بین المللی است که فنّاوری گلخانه ای را با کنترل خودکار آب و هوا، سیستم های تزریق کود مایع رقیق شده و همچنین روش هیدورپونیک (آب کشت) به کار می گیرد.

گلخانه های درنظر گرفته شده تا حد زیادی در برابر نیازهای آبی خودکفا و پایدارند -با استفاده از مخزن ذخیره آب باران و فنون پیشرفته ای در کشور که اتلاف آب را به حدود صفر می رساند. همچنین سی آی سی می گوید که این پروژه فرصت های شغلی قابل توجهی را برای ساکنین منطقه به وجود آورده است.

پروژه طلایی برداشت، با سرمایه گذاری تقریبی یک میلیارد روپیه، افزایش بهره وری کشت ذرت در سریلانکا را مدنظر دارد.

در بخشی از این پروژه، دو کارخانه با ظرفیت کل خشک کن و ذخیره 32هزار دستگاه که توسط سی آی سی ساخته شده در حال انجام عملیات اند.

علاوه بر این، در بخش دیگری از این پروژه، آموزش و تخصص به جوامع کشاورزی ارائه می شود که سبب غنی شدن زندگی بیش از 13هزارو400 کشاورز در مناطق مونراگالا (Moneragala) و آنوراجاپورا (Anuradhapura) می شود. همچنین این پروژه، با به کارگیری فنون خشک کردن مناسب، ورود مواد ایمن در تولید خوراک مرغ را تضمین می کند.

سی آی سی تنها شرکت کشاورزی، از تأمین بذر تا طبقات فروشگاه، در سریلانکاست که مزارع خود را مدیریت می کند، به طور مستقیم با بیش از 4هزار کشاورز روستایی در مزارع کار می کند و انواع محصولات کشاورزی و دامداری نظیر برنج و نشاء آن، میوه، سبزیجات، تخم مرغ، ماست، پنیر و غیره را با نام تجاری خود برای بازار داخلی و صادارتی تولید می کند.

سامانتا راناتونگا ( Samantha Ranatunga )، مدیر عامل گروه سی آی سی می گوید: "ما در حالی که با سرمایه گذاری های کشاورزی آینده نگرانه و پیشرفته رو به رو می شویم، کسب و کار موجود و موروثی خود را نیز منطقی می کنیم. چنین سرمایه گذاری های جدیدی، نیازمند ذهنیت و کسب شایستگی های جدید است که هم اکنون از طریق پروژه طراحی مجدد راهکارهای 2020 ما با مشاوران 2 MTI مورد توجه قرار گرفته است."

سی آی سی رهبر شرکت های گروهی با سهامی خاص در سریلانکاست که میراثی از چندین دهه را با خود به همراه دارد. نمونه کارهای این شرکت در زمینه های تولیدات کشاورزی، بهداشت و مراقبت شخصی، راه حل های دامداری، صنعتی و محصول گسترش یافته است.

پانوشت:

1. شرکت مشاور بین المللی در زمینه تجزیه و تحلیل فرصت های تجاری که از سال 1997 تأسیس شده و تاکنون بیش از 520 مأموریت را در 42 کشور جهان انجام داده است.

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید