Iranian Agriculture News Agency

کاهش 25 درصدی تولید انگور در زنجان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:سطح باغات بارور انگور استان زنجان هم‌اکنون به 16 هزار و 279 هکتار می رسد که 15 هزار و 924 هکتار از این سطح باغات انگور آبی و 355 هکتار مابقی باغات دیم را شامل می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سطح باغات بارور انگور استان زنجان هم‌اکنون به 16 هزار و 279 هکتار می رسد که 15 هزار و 924 هکتار از این سطح باغات انگور آبی و 355 هکتار مابقی باغات دیم را شامل می شود .

به گزارش ایانا از زنجان، بهنام اوجاقلو سطح باغات بارور و غیر بارور انگور در استان زنجان را در مجموع 16 هزار و 634 هکتار اعلام کرد و افزود: در حال حاضر سطح باغات غیر بارور انگور در استان نیز به 549 هکتار می رسد که 521 هکتار از این سطح آبی و 28 هکتار مابقی مربوط به باغات دیم است .

وی با اشاره به تولید 220 هزار تن انگور طی سال گذشته در استان زنجان، از تولید 165 هزار تن انگور طی سال جاری در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: سرمازدگی باعث شد تولید انگور امسال نسبت به سال گذشته در استان کاهش 25 درصدی داشته باشد .

اوجاقلو ارقام عسگری، بیدانه، یاقوتی، شاهانی، فخری و قره اوزوم را ارقام انگور تولیدی در استان زنجان برشمرد و عنوان کرد: همه ساله برداشت انگور در استان از مرداد ماه آغاز شده و تا اواسط مهر ماه ادامه پیدا می کند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید