Iranian Agriculture News Agency

ارزآوری 5 میلیارد دلاری محصولات کشاورزی در کشور




معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: ارزش صادرات کل محصولات بخش کشاورزی سالانه بالای پنج میلیارد دلار است.

محمدعلی طهماسبی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در یاسوج اظهار داشت:ارزش ارزی صادرات محصولات باغی در کشور سالانه افزون بر 2.1 میلیارد دلار است.
وی ابراز داشت: تراز تجاری بخش کشاورزی نیز با بهبود پنج میلیارد دلاری در دولت یازدهم از حدود منفی 8.1 میلیارد دلار در سال 92 هم‌اینک به منفی 3.1 میلیارد دلار رسیده است.
طهماسبی میزان تولید محصولات باغی در سطح کشور را سالانه افزون بر 22 میلیون تن ذکر کرد.
**هدف‌گذاری 33 هزار هکتاری توسعه گلخانه‌ها
معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: علاوه بر توسعه باغ‌ها در زمین‌های شیبدار به‌منظور افزایش میزان بهره‌وری از آب و خاک، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای از دیگر برنامه‌های راهبردی دولت و این وزارتخانه است.
طهماسبی تصریح کرد: بر اساس پیش بینی و هدف گذاری در افق 1404 بیش از 33 هزار هکتار به گلخانه‌های موجود کشور اضافه خواهد شد.
وی ابراز داشت: میزان کشت گلخانه‌های کشور هم‌اینک حدود 15 هزار هکتار است که باید بر اساس افق 1404 به حدود 48 هزار هکتار افزایش یابد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی به‌منظور بازدید میدانی از طرح توسعه باغ‌ها در زمین‌های شیبدار و بررسی مشکلات و دغدغه‌های حوزه باغداری به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.
سطح زیر کشت محصولات باغی در کهگیلویه و بویراحمد حدود 43 هزار هکتار و میزان تولیدات باغی در این استان نیز بیش از 270 هزار تن در سال است.
سیب درختی بیشترین میزان تولید محصولات باغی در این استان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید