Iranian Agriculture News Agency

آمار جدید فائو/ ایران، پس از ترکیه، دومین تولید‌کننده گندم در منطقه

سازمان غذا و کشاورزی جهان (فائو) در گزارشی وضعیت تولید مواد غذایی در جهان را بررسی کرده است. طبق این گزارش، 37 کشور به کمک‌های بین‌المللی برای تامین مواد غذایی مورد نیازشان محتاج هستند.


دنیای اقتصاد: سازمان غذا و کشاورزی جهان (فائو) در گزارشی وضعیت تولید مواد غذایی در جهان را بررسی کرده است. طبق این گزارش، 37 کشور به کمک‌های بین‌المللی برای تامین مواد غذایی مورد نیازشان محتاج هستند.

در بخش‌هایی از این گزارش آمار و اطلاعاتی درخصوص وضعیت تولید مواد غذایی در کشورمان ارائه شده است.

طبق این گزارش، با افزایش واردات ذرت از سوی چین، امارات‌متحده عربی، مکزیک و ایران، حجم معاملات بازار ذرت جهان به رکورد 144 میلیون تن خواهد رسید. میزان واردات ذرت در این کشورها از پیش‌بینی‌های قبلی فراتر رفته است.

در این گزارش ایران، پس از ترکیه، دومین تولید‌کننده گندم در منطقه معرفی شده است. وضعیت کشت گندم در ایران به‌رغم شروع دیرهنگام فصل کشت در غرب و شمال غرب کشور، مناسب ارزیابی شده است و پیش‌بینی می‌شود با برداشت 5/ 13 میلیون تن گندم، حجم محصول نسبت به سال گذشته کاهش نیابد. تولید گندم امسال در مقایسه با میانگین 5 سال گذشته 25 درصد رشد را نشان می‌دهد. افغانستان به‌عنوان یکی از مناطق ناامن غذایی در جهان مطرح است.

موج بازگشت پناهجویان از پاکستان و ایران، موجب افزایش ناامنی غذایی نیز شده است. به‌طوری که هم‌اکنون بیش از 6/ 1 میلیون نفر در افغانستان، در وضعیت ناامنی شدید غذایی و بیش از 7/ 9 میلیون نفر در وضعیت ناامنی نسبی غذایی هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید