Iranian Agriculture News Agency

توزیع 12هزارتن گوشت قرمز و مرغ منجمد از اول محرم آغاز شد




مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور خبر داد: از آغاز ماه محرم 10 هزارتن گوشت مرغ و 2 هزارتن گوشت قرمز منجمد مورد نیاز هیات های مذهبی کل کشور عرضه می شود و در این زمینه کمبودی نداریم.

«علیرضا ولی» در گفت و گو با ایرنا افزود: در صورت نیاز هیات های مذهبی دوباره گوشت قرمز و مرغ به بازار عرضه می شود.
وی گفت: همچنین امسال برای هیات های مذهبی تهران عرضه گوشت گرم گوسفندی را تدارک دیده ایم که با قیمت مصوب دولتی در اختیار این اماکن قرار می گیرد.
به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، طبق مصوبه تنظیم بازار هرکیلوگرم گوشت مرغ منجمد با قیمت 53 هزارریال و گوشت قرمز منجمد با قیمت 230 هزارریال تحویل در سردخانه ها و هر کیلوگرم لاشه گوشت گرم گوسفندی با قیمت 315 هزارریال در اختیار هیات های مذهبی ماه محرم قرار می گیرد.
ولی اضافه کرد: از آغاز محرم ستادهای تنظیم بازار استان های سراسر کشور برای تامین مایحتاج هیات های مذهبی و عزاداری و نذرهای مردم فعال شده اند و می توانند به هر میزان که نیاز دارند گوشت مرغ منجمد و گوشت قرمز منجمد و گرم از اداره های کل پشتیبانی استان خود دریافت کنند.
به گزارش ایرنا، طبق آمارها سالیانه بیش از 2 میلیون و 100 هزار تن گوشت مرغ در حدود 22 هزار واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه کشور تولید می شود.
هر ساله با افزایش تقاضای کالاهای مصرفی هیات های مذهبی در ماه های محرم و صفر برای جلوگیری از افزایش قیمت و با هدف تنظیم بازار، گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج و شکر با قیمت مصوب در سراسر کشور توزیع می شود.
امسال بر اساس سخنان مقام های مسوول وزارت جهاد کشاورزی، هیچ گونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
مردم می توانند هرگونه شکایت درباره قیمت یا کیفیت کالاها را به سامانه 124 نظارت بر گرانفروشی و تخلف اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت و سامانه 135 تعزیزات کشوری اعلام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید