Iranian Agriculture News Agency

راه حل های مبتنی بر داده/تصمیم گیری خرده مالکان کشاورز بر اساس آب و هوای هوشمند پشتیبانی می شود

اخیراً، سازمان بیوتکنولوژی هند به منظور مقابله با چالش های اطمینان از تغذیه جمعیت رو به رشد جهان و نیاز به داده های قابل اعتماد و خاص برای کاهش خطرات تغییرات اقلیمی بر کشاورزی و مشارکت خرده مالکان کشاورز به عنوان ذی نفعانی در انقلاب داده ها، قلمرو کشاورزی را راه اندازی کرد.

راه حل های مبتنی بر داده/تصمیم گیری خرده مالکان کشاورز بر اساس آب و هوای هوشمند پشتیبانی می شود

اخیراً، سازمان بیوتکنولوژی هند ( DBT ) به منظور مقابله با چالش های اطمینان از تغذیه جمعیت رو به رشد جهان و نیاز به داده های قابل اعتماد و خاص برای کاهش خطرات تغییرات اقلیمی بر کشاورزی و مشارکت خرده مالکان کشاورز به عنوان ذی نفعانی در انقلاب داده ها، قلمرو کشاورزی (FarmerZone) را راه اندازی کرد.

به گزارش ایانا از سایت icrisat قلمرو کشاورزی، به عنوان پلت فرم (الگوی) داده ای مبتنی بر یک منبع باز جمعی، بصری و رایانه ای پیش بینی شده است که راه حل های پیشرفته ای را بر اساس آب و هوای هوشمند به خرده مالکان کشاورز ارائه می دهد. هدف از ایجاد این قلمرو، بهبود زندگی کشاورزان با تهیه نیازهای مختلف کشاورزی شامل مقابله با تغییرات اقلیمی، پیش بینی وضعیت خاک و آب و هوا، احتیاجات دانه و آب، و ارتباط مستقیم تولیدات مزرعه با فروش است.

سازمان بیوتکنولوژی هند، کنفرانس کشاروزی هوشمند را در تاریخ 29 آگوست تا یک سپتامبر امسال در شهر دهلی نو برای راه اندازی این پلت فرم و دعوت از متخصصان بین المللی پیشرو و همکارانشان در این زمینه برگزار کرد.

در این کنفرانس، کارشناسی از بخش دولتی، خصوصی، ان جی او ها همراه با کشاورزان راه حل های اجراشدنی را تحسین کردند و درباره نقش بالقوه آنها در طراحی و توسعه قلمرو کشاروزی گفتگو کردند. هدف اصلی این پلت فرم طراحی مدلی است که در سراسر تعدادی از مناطق اقلیمی-کشاورزی مختلف در ابعاد وسیع به اجرا درآید.

دکتر سوهاس وانی (Suhas Wani) ، از مؤسسه تحقیقات بین المللی محصولات زراعی در نواحی نیمه خشک گرمسیری 1 (ICRISAT) ، نیازها و چالش های خرده مالکان کشاورز را برجسته می کند و نحوه مقابله با این مشکلات با استفاده از داده های خاص و با کیفیت را توضیح می دهد. مثلاً، داده های تحلیل خاک، برای ابزارهای پیشتیبان تصمیم گیری و مشاوره به موقع به کشاورزان حیاتی است. برای بسیاری از آنان، کشاورزی به باران بستگی دارد و از بارش های موسمی و نامنظم رنج می برند. دانشمندان آیکریست با همکاری مایکروسافت، یک برنامه کابردی (اپلیکیشن) کاشت را که بهترین زمان برای کاشت را اطلاع می دهد، به طور موفقیت آمیزی اجرا کرده اند. در حال حاضر، اپلیکیشن بهترین زمان کاشت بر اساس داده های شبکه ای از 150 کشاورز برای تصمیمات مبتنی بر آب و هوای هوشمند پیشتبانی می کند.

در حالی که بسیاری از این ابتکارات، مانند کریشیدوت ( Krishidoot ) که اهرم قدرت فنّاوری ارتباطات و اطلاعات ( ICT ) برای افزایش بهره وری در کشاورزی است، به طور جداگانه و یا از همکاری مشترک بخش خصوصی و دولتی به وجود می آید ؛ چالش ارائه راه حل های کشاورزی هوشمند برای 46 میلیون خانواده های کشاورزان نیازمند تلاش های متمرکزانه ای از سوی فعالان مختلف در این بخش است.

همچنین هدف سازمان بیوتکنولوژی هند، ایجاد سایت های نگهبان و سیستم های تحویل با استفاده از هوش مصنوعی و ماشین های آموزش دیده برای تسهیل در صحت راه حل هایی جهت پاسخگویی به نیازهای کشاورزان در زمان واقعی است.

کنفرانس مذکور با همکاری شورای تحقیقات انگلستان (RCUK) و شورای تحقیقات علوم زیستی و بیوتکنولوژی (BBSRC) انگلستان برگزار شد.

قلمرو کشاورزی سازمان بیوتکنولوژی هند، نوعی ابتکار و پلت فرمی مبتنی بر داده های شبکه ای است که جمع آوری، تطبیق و تصحیح داده های مزرعه ای و از راه دور را با هوش بازار همراه می کند تا راه حل های کشاورزی هوشمند را برای خرده مالکان کشاورز ایجاد کند. قلمرو بازار (MarketZone) تولیدات مزارع را به بازارهای قابل اعتماد متصل خواهد کرد.

شرکای بین المللی این برنامه ابتکاری شامل سازمان فائو (FAO) ؛ وزارت کشاورزی آمریکا (USDA) ؛ مرکز بین المللی تحقیق و توسعه (IDRC) کانادا؛ آکریست (ICRISAT) ، گدان 2 (GODAN) ، دانشگاه پن استیت (Penn State) آمریکا، مرکز جان اینس انگلستان (John Innes Center) ، سازمان ابداعات انگلستان (Innovate UK) ، دانشگاه دولتی ریدنیگ (Reading) انگلستان، مؤسسه روسلین (Roslin) اسکاتلند، سازمان تجارت، انرژی و صنایع انگلستان (BEIS) و دانشگاه آبریستویث (Aberystwyth) ولز می باشند.

پانوشت:

1. International Crops Research Institute for the Semi-Arid Tropics

2. Global Open Data for Agriculture and Nutrition

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید