Iranian Agriculture News Agency

گام های مورد نیاز برای توسعه سریع بخش کشاورزی پاکستان

سازمان دیده بان اقتصاد پاکستان، روز پنج شنبه گذشته، خواستار گام هایی برای توسعه سریع کشاورزی به دلیل ارتباط اکثریت مردم با این بخش شد.

گام های مورد نیاز برای توسعه سریع بخش کشاورزی پاکستان

سازمان دیده بان اقتصاد پاکستان 1 (PEW) ، روز پنج شنبه گذشته، خواستار گام هایی برای توسعه سریع کشاورزی به دلیل ارتباط اکثریت مردم با این بخش شد.

آنان اعلام کردند که حدود 8 درصد صادرات پاکستان به کشاورزی متصل است، در حالی که تعدادی از صنایع این کشور نیز به این بخش وابسته اند.

دکتر مرتضی مقال (Murtaza Mughal) ، رئیس پی ای دبلیو، گفت:"رفاه جوامع کشاورزی با توسعه این بخش مرتبط و شایسته توجه کامل است."

وی گفت که علیرغم بسته های اعلام شده از سوی دولت های مختلف، تولیدات کشاورزی ترقی نداشته و علت آن انگیزه هایی است که به جای کشاورزان فقیر به زمین داران زبده سود می رساند.

دکتر مقال گفت که مدت های طولانی است تولیدات کشاورزی و صادرات آن ها تأثیرگذار نیست و این امر به توجه مقامات نیاز دارد؛ در غیر این صورت، این بخش بحرانی با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد.

وی بیان کرد که کاهش درآمد کشاورزان به دلیل کم شدن قیمت کالاها، فروپاشی محصولات و دیگر عوامل؛ تلفات زیادی را در این بخش به همراه دارد و در انتظار مداخلات کامل دولت است.

او اضافه کرد که قیمت اوره تولید شده داخلی همیشه بالاتر از قیمت بازار بین المللی است و سایر ورودی های کشاورزی نیز افزایش قیمت داشته در حالی که بازار پر از آفت کش ها و حشره کش های تقلبی است.

همچنین دکتر مقال گفت که توسعه کشاورزی با کاهش قیمت ورودی ها، برابری بذر و آفت کش ها و وام های بانکی مرتبط است، زیرا کشورش فاقد سیستمی شفاف و مؤثر است.

وی خواستار بهبود کیفیت زندگی کشاورزان از طریق مداخله برای افزایش سهم کشاورزی در تولید ناخالص داخلی شد.

پانوشت:

1. Pakistan Economy Watch

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید