Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران خبر داد؛

توزیع کالاهای اساسی بین ۱۰ هزار هیات مذهبی استان تهران

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران گفت: میزان سهمیه ۱۰ هزار هیات مذهبی استان تهران شامل ۱۶۵۰ تن برنج و ۱۶۰۰ تن شکر، گوشت گرم، گوشت منجمد و مرغ منجمد می شود

توزیع کالاهای اساسی بین ۱۰ هزار هیات مذهبی استان تهران

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران گفت: میزان سهمیه ۱۰ هزار هیات مذهبی استان تهران شامل ۱۶۵۰ تن برنج و ۱۶۰۰ تن شکر، گوشت گرم، گوشت منجمد و مرغ منجمد می شود.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، علی اشرف منصوری درجلسه تنظیم بازار استان تهران به ریاست محمد امامی امین، معاون امور اقتصادی استانداری، علی اشرف منصوری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کردند: توزیع برنج و شکر هیئت های مذهبی با ارائه مستندات هیئات از سازمان تبلیغات اسلامی در فروشگاه های اتکا و رفاه انجام شود.

منصوری بیان کرد: با آغاز کاشت پاییزه برنامه ریزی صورت گرفته نهاده های کشاورزی مورد نیاز شامل بذر، کود سم جهت کشت پاییزی تامین و تدارک دیده شده است.

وی افزود: در سال جاری بیش از ۷۰ درصد بذر مورد نیاز کشاورزان در قالب بذر های اصلاح شده و عاری از علف هرز و با قابلیت تولید بالا تهیه شده است.

وی رعایت تناوب، عمق کاشت، تراکم بذر، آبیاری به موقع و استفاده از ادوات کشت مکانیزه را از جمله عوامل تاثیرگذار بر تولید بر واحد سطح دانست.

منصوری تصریح کرد: سطح اراضی کشاورزی استان تهران حدود ۱۹۰ هزار هکتار است که برای مکانیزه کردن کشاورزی استان پنج خط اعتباری در نظر گرفته شده که تاکنون ۸۵ درصد از ۲۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای استان تهران در مکانیزه کردن کشاورزی جذب شده است. این در حالی است که میانگین جذب کشوری 33درصد است.

وی عنوان کرد: با توجه به کاهش بارندگی و وجود سرمازدگی در سال گذشته؛ خوشبختانه حدود 186 هزار تن خرید گندم مازاد برمصرف کشاورزان داشته ایم که این مقدار نسبت به سال گذشته بیش از 22 درصد و نزدیک به 30 هزار تن افزایش تولید داشته که بخش زیادی از این افزایش تولید مرهون بکارگیری دانش، تکنولوژی و استفاده از امکانات به روز توسط کشاورزان وهمینطور رعایت مسائل بهزراعی و به نژادی در طول فصل زراعی گذشته بوده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران در ادامه با تاکید بر اینکه این میزان افزایش تولید به رغم سرمای غیرمترقبه پاییزه وکاهش بارندگی ها اتفاق افتاده، اعلام کرد که افزایش و تولید بذر اصلاح شده، تغذیه مناسب، مبارزه علمی و به موقع با آفات وبیماری ها واجرای آبیاری تحت فشار در کنار موهبت الهی و تلاش وکوشش کشاورزان سخت کوش استان از جمله عوامل اثرگذار در افزایش تولید گندم در سال زراعی گذشته بوده ومعرفی استان تهران در سال گذشته به عنوان یکی از دو استان برتر در افزایش تولید گندم را نشانی بارز از تلاش دستاندرکاران این بخش خواند.

منصوری ادامه داد: در کشت پائیزه امسال 35 هزار هکتار جو، 38 هزار گندم نیز در استان تهران کشت خواهد شد و همچنین 4 هزار هکتار از اراضی استان به کشت محصول مهم و استراتژیک دانه روغنی کلزا که نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی و تأمین روغن مصرفی در کشور دارد؛ اختصاص خواهد یافت.

وی یادآور شد: بهترین ومناسب ترین تناوب برای کشت گندم وجو کلزا است که در اصلاح بافت خاک وافزایش تولید محصول گندم وجو، رفع نیاز کشور به دانه های روغنی بسیار اثر بخش خواهد بود. از طرفی با توجه به حمایت دولت و خرید تضمینی آن باید کشاورزان را به توسعه کاشت این محصول ترغیب و تشویق کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید