Iranian Agriculture News Agency

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به ایانا گفت:

سهام دارشدن تولیدکنندگان از سود زنجیره تولید و تجارت سیب/ شفاف سازی قیمت ها از مزایای زنجیره تولید و تجارت سیب

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با راه اندازی زنجیره تولید و تجارت سیب تولید کنندگان از مزایا و سود حاصله از صادرات سیب بهره مند می شوند.

سهام دارشدن تولیدکنندگان از سود زنجیره تولید و تجارت سیب/ شفاف سازی قیمت ها از مزایای زنجیره تولید و تجارت سیب

با راه اندازی زنجیره تولید و تجارت سیب تولید کنندگان از مزایا و سود حاصله از صادرات سیب بهره مند می شوند.

محمد علی طهماسبی، معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با بیان این مطلب افزود: تولید و تجارت سیب در زنجیره ای قرار می گیرد که تولیدکنندگان، صاحبان صنایع و تجار در آن فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه با قلمدادشدن تولیدکنندگان به عنوان محور این زنجیره منفعت زیادی به تولیدکنندگان می رسد، تصریح کرد: با تحقق این امر تولیدکنندگان در زنجیره تولید و تجارت سیب سهام‌دار و ذی نفع شده و خود می توانند مسائل مربوطه را پیگیری کنند.

طهماسبی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان با فعالیت در این زنجیره از ارزش افزوده ناشی از ارزآوری و تجارت آن شریک می شوند، گفت: راه اندازی این زنجیره نقش بسزائی در تنظیم بازار و کنترل قیمت ها دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی راه اندازی این زنجیره را به نفع تولیدکنندگان و صادرکنندگان دانست و اظهار کرد: زمانی که بازار مصرف با کمبود مواجه می شود، این زنجیره بازار را به تعادل رسانده و مصرف کنندگان از پرداخت پول بیشتر مصون می ماند، همچنین زمان کاهش قیمت ها در بازار محصولات کشاورزی ضرری متوجه تولیدکنندگان نمی شود، به طوری که شرکت تعاونی پسته رفسنجان هر سال با تعیین حداقل قیمت، این پیام را به تولیدکنندگان می رساند که درصورت کاهش قیمت پسته، محصول خود را به تعاونی بفروشند تا از ضررهای احتمالی پسته کاران جلوگیری شود.

وی شفاف سازی و تعیین حداقل قیمت ها را یکی از مزایایی زنجیره تولید و تجارت سیب دانست و گفت: با این وجود راه تولید، تجارت و صادرات برای تولیدکنندگان، صاحبان صنایع تبدیلی و تکمیلی و تجار، هموار می شود.

طهماسبی راه اندازی این زنجیره را کاری دشوار دانست و افزود: این طرح در دراز مدت جواب می دهد، اما باید از نظر فرهنگی و مهارت آموزی، بین تولیدکنندگان ترویج شود و مدیران شرکت های موجود باید آشنا به مسائل روز، بازرگانی و تجارت باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید