Iranian Agriculture News Agency

درنشست مجمع عمومی و فوق العاده صندوق حمایت از توسعه پژوهش وفناوری در بخش کشاورزی تصویب شد:

افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه پژوهش وفناوری در بخش کشاورزی در سال 96-97

درنشست مجمع عمومی و فوق العاده صندوق حمایت از توسعه پژوهش وفناوری در بخش کشاورزی افزایش سرمایه این صندوق در سال 96-97 مورد موافقت و تصویب قرار گرفت.

افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه پژوهش وفناوری در بخش کشاورزی در سال 96-97

درنشست مجمع عمومی و فوق العاده صندوق حمایت از توسعه پژوهش وفناوری در بخش کشاورزی افزایش سرمایه این صندوق در سال 96-97 مورد موافقت و تصویب قرار گرفت.

به گزارش ایانا از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، د کتر مجید ولدان مدیرکل دفتر تجاری‌سازی این سازمان با تشریح عملکرد هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه پژوهش وفناوری در بخش کشاورزی اظهار داشت: هیات مدیره صندوق با درج فراخوان به 31 شرکت دانش بنیان از آنان برای عضویت در صندوق دعوت به عمل آورد و این اعضاء هریک با واریز حق عضویت خود و با کمک سازمان تحقیقات، سرمایه اولیه ای را فراهم نمودند که به ترتیب سهم 51 درصد برای شرکت ها و 49 درصد برای سازمان منظور گردید.

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی افزود: در مجموع با واریز مبلغ 274 میلیون تومان توسط شرکت های دانش بنیان و 263 میلیون و 300 هزار تومان از طریق سازمان تحقیقات، صندوق مجموعاً با سرمایه 537 میلیون تومان شروع به کار کرد .

ویگفت: هیات مدیره صندوق امیدوار است از طریق فراخوان جدید و عضویت تعداد بیشتری از شرکت های کشاورزی و دانش بنیان و همچنین مساعدت سایر دستگاه ها از جمله سازمان تحقیقات کشاورزی، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفائی بتواند سرمایه صندوق را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش دهد و از این نظر سرمایه صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی را به سایر صندوق های مشابه در سطح کشور نزدیک سازد .

ولدان با بیان اینکه چنانچه صندوق بتواند سرمایه خود را افزایش دهد طبیعتاً با تغییر آئین نامه اعطای تسهیلات خواهد توانست سقف اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان را بالا ببرد، یادآور شد: راه اندازی سامانه الکترونیکی شرکت های دانش بنیان توسط سازمان تحقیقات می تواند رسالت اطلاع رسانی و افزایش فعالیت های اعضاء را به دنبال داشته باشد .

وی همچنین در پایان خاطرنشان ساخت: بحث افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی از پانصد میلیون تومان به سه میلیارد تومان طی سه سال آینده در مجمع مطرح شد که این پیشنهاد نیز با اکثریت آراء به تصویب اعضاء رسید .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید