Iranian Agriculture News Agency

10 کشور تولید کننده بزرگ میوه و سبزیجات جهان / جایگاه نخست به چین رسید/ایران هشتم شد

جمعیت جهان در حال افزایش ، در حالی که منابع آن در حال کاهش است، در این میان نقش کشورهای تولید کننده میوه و سبزیجات در جهان ازاهمیت ویژه ای برخوردار هستند. در طول چند دهه گذشته، افزایش تولید سبزیجات، میوه ها و مواد غذایی در زندگی انسان ها اهمیت پیدا کرده است، برخی از بزرگترین کشورهای کشاورزی، مانند چین، ایالات متحده امریکا و تایلند، کشورهایی هستند که بسیاری از محصولات شان را به تمام نقاط جهان عرضه می کنند.

10 کشور تولید کننده بزرگ میوه و سبزیجات جهان / جایگاه نخست به چین رسید/ایران هشتم شد


جمعیت جهان در حال افزایش ، در حالی که منابع آن در حال کاهش است، در این میان نقش کشورهای تولید کننده میوه و سبزیجات در جهان ازاهمیت ویژه ای برخوردار هستند . در طول چند دهه گذشته، افزایش تولید سبزیجات، میوه ها و مواد غذایی در زندگی انسان ها اهمیت پیدا کرده است، برخی از بزرگترین کشورهای کشاورزی، مانند چین، ایالات متحده امریکا و تایلند، کشورهایی هستند که بسیاری از محصولات شان را به تمام نقاط جهان عرضه می کنند. با این وجود، این بدان معنا نیست که بدون وجود ان ها، ما با نبود غذا مواجه می شویم بلکه باید همه کشورها مدیریت درستی را در این زمینه پیش بگیرند . حال در اینجا به 10 کشوری که توانسته اند جزو بزرگترین تولید کننده میوه وسبزیجات باشند، اشاره می کنیم.


به گزارش ایانا از سایت "
insidermonkey "، لازم به یادآوری است که برای تهیه این فهرست، از آمار جهانی تولید محصولات کشاورزی، مربوط به سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد استفاده شده، به طوری که از جدیدترین اطلاعات از سال 2014 بهره گرفته شده است با بررسی اطلاعات مربوط به میوه ها و سبزیجات، امتیازاتی برای هر کشور قرار داده شد. و نتایج نهایی به دست آمد، که در زیر به آن ها اشاره می شود.:( اشاره: 10 کشور بزرگ درا ین فهرست آمده است که این لیست با دهمین کشور آغاز می شود)

10. مصر
امتیازات: 22

مصر، کشوری است که طی سال 2014 توانست بیش از 11.6 میلیون تن میوه و 19.3 میلیون تن سبزیجات تولید کند . مصر مقدار زیادی از میوه های خود را از جمله مرکبات، توت فرنگی، تمشک، شاتوت و سایر میوه ها همچون انگور، خرما، انجیر به صورت تازه یا خشک را صادر می کند .
در زمینه سبزیجات ، بزرگترین گروه صادراتی مصر پیاز، موسیر، سیر، تره فرنگی و سایر سبزیجات مشابه است همچنین می توان به سیب زمینی، بنشن خشک شده و گوجه فرنگی به صورت تازه ، سرد و یخ زده اشاره کرد
.

9 .اسپانیا
امتیازات: 24

اسپانیا، کشوری است که 17.7 میلیون تن میوه و 14.1 میلیون تن سبزیجات تولید کرده است . این کشور اروپایی به طور عمده مرکبات، به صورت تازه و خشک و همچنین توت فرنگی، تمشک، شاتوت و سایر میوه ها مانند زردآلو، گیلاس، هلو، شلیل، آلو صادر می کند .
اسپانیا همچنین در زمینه صادرات سبزیجات گوجه فرنگی، کاهو و کاسنی، خیار، پیاز، سیر،تره فرنگی به صورت تازه ، سرد و یخ زده شناخته شده است
.

8. ایران
امتیازات: 24

ایران در فهرست بزرگترین کشورهای تولید کننده میوه و سبزیجات در جهان قرار دارد. کشوری که که 12.7 میلیون تن میوه و 21.4 میلیون تن سبزیجات تولید کرده است. این کشور به طور عمده انواع مختلف آجیل (مغزها)، انگور، خرما، انجیر، توت فرنگی تازه، تمشک، شاتوت و میوه هایی همچون طالبی، سیب و گلابی نیز صادر می کند .
از نظر سبزیجات، بیشترین صادرات ایران ، خیار و خیار ترشی(برای تهیه خیار شور استفاده می شود)، کلم، گل کلم، گوجه فرنگی، پیاز، سیر، تره فرنگی و سایر سبزیجات مشابه، به صورت تازه، سرد و یخ زده است.




7 . برزیل
امتیازات: 24

این کشور موفق به تولید 37.4 میلیون تن میوه در سال گذشته و همچنین 11.7 میلیون تن سبزیجات شده است .

این درحالی است که صادرات میوه کشور روی طالبی، خرما، انجیر، آووکادو، گواوا، انبه و آناناس، و همچنین نارگیل، آجیل برزیلی و بادام هندی، مرکبات و انگور، موز، مترکز است.
همچنین برزیل بنشن خشک، سبزیجات ریشه ای و غده ای کاساوا، سیب زمینی چینی ، سیب زمینی شیرین و دیگر محصولات مشابه، همچون پیاز، سیر، تره فرنگی، هویج، شلغم به صورت تازه، سرد و یخ زده را صادر می کند
.

6.ترکیه
امتیاز ها: 26

در سال 2016، ترکیه 14.2 میلیون تن میوه و 28.1 میلیون تن سبزیجات تولید کرد .

عمده صادرات میوه ترکیه انواع مختلفی از آجیل، مرکبات، انگور، زردآلو، آلو خشک، سیب، هلو، گلابی و همچنین خرما، انجیر، زردآلو، گیلاس، هلو و شلیل است .

از نظر سبزیجات، ترکیه بُنشن ، گوجه فرنگی، خیار، سیب زمینی، پیاز، هویج، شلغم به شکل تازه یا سرد، خشک، برش داده شده یا پودر صادر می کند .

5. مکزیک
امتیاز ها: 26

مکزیک ، کشوری است که در سال 2016، 17.8 میلیون تن میوه و 14.2 میلیون تن سبزیجات تولید کرده است.

این کشور که در جنوب ایالات متحده قرار دارد، یکی از بزرگترین تولید کنندگان میوه ها و سبزیجات در جهان به شمار می رود. مکزیک میوه ها یی از جمله خرما، انجیر، آووکادو، انبه، گواوا، توت فرنگی، تمشک، شاتوت و دیگر میوه های مشابه، همچنین آجیل، طالبی و مرکبات صادر می کند .

در زمینه سبزیجات، این کشور گوجه فرنگی، خیار وخیارترشی ، پیاز، سیر، تره فرنگی، کلم، گل کلم و بسیاری دیگر سبزیجات ، به شکل تازه و سرد یا یخ زده صادر می کند .

4. ایالات متحده امریکا
امتیاز ها: 33

ایالات متحده امریکا، کشوری که تقریبا 26 میلیون تن میوه در سال 2016 و 36.5 میلیون تن سبزیجات تولید کرد .

ایالات متحده یکی از بزرگترین واردکنندگان جهان است، اما از سویی کشور صادر کننده ، از جمله میوه ها محسوب می شود. به طور خاص، شماره یک محصول صادرات ایالات متحده در زمینه میوه آجیل، تازه یا خشک است، و سپس انگور، سیب، گلابی، مرکبات، توت فرنگی، تمشک، شاتوت و محصولات مشابه است. همچنین زردآلو، گیلاس، هلو، موز نیز صادر می کند .
ایالات متحده همچنین سبزیجات را صادر می کند که می توان به کلم، کاهو، گوجه فرنگی، پیاز، موسیر، سیر، تره فرنگی، سیب زمینی و بیشتر، به صورت تازه یا سرد، و همچنین به شکل بخار پز و یخ زده اشاره کرد.

3.هند
امتیاز ها: 36

سومین کشور بزرگ تولید کننده میوه و سبزیجات در جهان، هند است، این کشور تولید کننده 88 میلیون تن میوه در سال 2016 و 126.5 میلیون تن سبزیجات است.

هند یکی از بزرگترین تولید کنندگان سبزیجات در دنیا است، این کشور صادر کننده نارگیل و بادام هندی، و همچنین انگور، خرما، انجیر، توت فرنگی، تمشک، شاتوت و محصولات مشابه، و همچنین موز و انواع دیگر آجیل به شکل تازه و خشک و یا شیرین است.

از لحاظ سبزیجات، این کشور پیاز، موسیر، سیر و تره فرنگی، و بنشن خشک، گوجه فرنگی، سیب زمینی صادر می کند. همچنین سبزیجات خشک و یا به شکل ترشی از صادرات هند در این زمینه است.

2 . هنگ کنگ
امتیاز ها: 38

هنگ کنگ در جایگاه دوم قرار دارد و 158 میلیون تن میوه و 596 میلیون تن سبزی تولید کرده است.

صادرات میوه این کشور همچون توت فرنگی، تمشک، شاتوت، زردآلو، گیلاس، هلو، انگور، مرکبات، سیب، گلابی، خرما، انجیر، نارگیل هم به صورت تازه و هم خشک است .

از لحاظ سبزیجات، هنگ کنگ مقادیر زیادی سبزیجات خشک را به صورت کامل، برش شده، خُرد یا پودر صادر می کند. علاوه بر این، کاهو و کاسنی، سبزیجات پخته شده، پیاز، موسیر، سیر، تره فرنگی، هویج، شلغم، کلم، گل کلم و انواع مختلفی از سبزیجات ریشه ای از صادرات این کشور به شمار می روند.

1 .چین
امتیاز ها: 40

سرانجام، در بالای این فهرست چین، کشوری با تولید 160 میلیون تن میوه و 598 میلیون تن سبزیجات در سال 2016 ، قرار دارد.

چین به طور خاص، انگور، خرما، انجیر، طالبی، آجیل، سیب، گلابی، زردآلو خشک، آلو خشک، سیب، هلو و میوه های مشابه، میوه های یخ زده، نارگیل، مرکبات را صادر می کند.

از نظر سبزیجات، صادرات اولیه چینی ها در زمینه سبزیجات خشک، ، برش داده یا خرد یا پودر است و در عین حال پیاز، موسیر ، سیر، تره فرنگی، کلم، گل کلم، هویج، شلغم ، بنشن خشک، تازه یا سرد است.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید