Iranian Agriculture News Agency

"گروآفریکا" از توسعه پلت فرمی در حمایت از برنج محلی پشتیبانی می کند

گروآفریکا، با همکاری سازمان های برنج محلی، پلت فرم حمایت از برنج محلی را تأسیس کرده که ابتکار عمل چند کشور برای بهبود تجارت بین مرزی برنج در سراسر آفریقاست.

"گروآفریکا" از توسعه پلت فرمی در حمایت از برنج محلی پشتیبانی می کند

گروآفریکا 1 (GrowAfrica) ، با همکاری سازمان های برنج محلی، پلت فرم حمایت از برنج محلی 2 (ARAP) را تأسیس کرده که ابتکار عمل چند کشور برای بهبود تجارت بین مرزی برنج در سراسر آفریقاست.

به گزارش ایانا از سایت "گروآفریکا"، گروآفریکا به طور فعالانه ای و با تمرکز ویژه بر تقویت پلت فرم های برنج محلی، تضمین مؤثر مشارکت بخش خصوصی و حمایت از دسترسی به تخصص های فنی و مالی در این بخش سبب توسعه این پلت فرم می شود.

آراپ در سال 2016 و توسط پلت فرم های زنجیره ارزش ملی برنج 4 کشور غنا، بورکینافاسو، نیجریه و تانزانیا - کشورهای ابتکار رقابتی برنج آفریقایی 3 (CARI) - راه اندازی شده و هدف آن رسیدگی به شکاف دفاعی در حمایت از بهبود تولید برنج منطقه ای و تجارت بین مرزی این کالاست. این پلت فرم نقش مهم برنج به عنوان یکی از مواد غذایی اصلی منطقه و توان بالقوه و گسترده اثرات اقتصادی-اجتماعی مثبت آن را از طریق توسعه زنجیره ارزش قوی منطقه ای به رسمیت می شناسد.

اهداف اولیه آراپ عبارتند از:

· ارتقاء همکاری های میان نهادهای منطقه ای و ملی برنج برای تسهیل در تجارت بین مرزی؛

· تقویت پلت فرم های موجود در زمینه زنجیره ارزش ملی برنج و پشتیبانی از ایجاد این زنجیره ها در مناطقی که وجود ندارد؛

· ترویج تحقیق و تحلیل برای اطلاع از تلاش های حمایتی در زمینه بهبود تجارت بین مرزی برنج؛

· تبادل بهترین شیوه ها و رویکردها برای تقویت بخش برنج داخلی.

همچنین گروآفریکا با همکاری آراپ در زمینه گسترش عضویت دیگر کشورهای تولیدکننده برنج منطقه ای در این پلت فعالیت می کند و اخیراً مشارکت رسمی کشور ساحل عاج را از طریق نمایندگی دفتر ملی توسعه برنج 4 (ONDR) این کشور در این پلت فرم ترتیب داده است.

آراپ در حال راه اندازی دبیرخانه ای در آکرا، پایتخت غنا، و تحت حمایت بنیاد جان ای کوفور (John A. Kufuor) است تا قانون اساسی خود را نهایی و گسترش پایدار این پلت فرم را تأیید کند و چارچوبی برای فعالیت های آن به وجود آورد.

پانوشت:

1. گروآفریکا، نهاد مستقل آفریقایی که به طور مشترک توسط اتحادیه آفریقا (AU) ، برنامه مشارکت جدید توسعه آفریقا (NEPDA) و انجمن اقتصاد جهانی (WEF) در سال 2011 تأسیس شده و هدفش کمک به افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشاورزی است.

2. Africa Rice Advocacy Platform

3. Competitive African Rice initiative (CARI)

4. Office National de Développement de la Riziculture

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید