Iranian Agriculture News Agency

کشورهای عضو آ سه آن دنبال تحقق نتیجه کنفرانس هانوی/ نتیجه کنفرانس هانوی تامین منافع کشاورزان و کشاورزی پایدار است

بهبود کیفیت محصولات کشاورزی، حصول اطمینان از منافع کشاورزان و کشاورزی پایدار و در حال توسعه که از نتایج کنفرانس بین المللی هانوی بود، در دستور کار آ سه آن قرار گرفت.

کشورهای عضو آ سه آن دنبال تحقق نتیجه کنفرانس هانوی/ نتیجه کنفرانس هانوی تامین منافع کشاورزان و کشاورزی پایدار است

بهبود کیفیت محصولات کشاورزی، حصول اطمینان از منافع کشاورزان و کشاورزی پایدار و در حال توسعه که از نتایج کنفرانس بین المللی هانوی ( Hanoi ) بود ، در دستور کار آ سه آن 1 (ASEAN) قرار گرفت.

به گزارش ایانا از سایت "اگریکالچر این نیوز"، این رویداد را بنیاد صلح و توسعه ویتنام 2 (VPDF) و مؤسسه رزا لوگزامبورگ استیفتانگ 3 (Rosa Luxemburg Stiftung) آلمان به طور مشترک برگزار کردند.

یکپارچگی اقتصاد جهانی با اقتصاد آ سه آن؛ منافع، فرصت ها و چالش هایی را برای کشاورزی ویتنام و سایر کشورهای عضو این اتحادیه به همراه دارد.

شرکت کنندگان در این کنفرانس درباره بخشی از مسائل مربوط به توسعه کشاورزی پایدار گفت وگو کردند: نقش علم و فنّاوری در رشد کشاورزی مبتنی بر کالا، روابط میان تجّار و کشاورزان، ترویج رقابت پذیری در بخش کشاورزی میانمار از طریق یکپارچگی با آ سه آن، اثر پیوستن جامعه اقتصادی آ سه آن به بخش کشاورزی ویتنام، حالت های مختلف کشاورزی، و کشاورزی سبز و طرفدار محیط زیست.

تایلند، در میان کشورهای عضو آ سه آن، رهبر به کارگیری علم و فنّاوری در بخش کشاورزی است. هیات سرمایه گذاری تایلند، تأمین امتیازات ویژه تبلیغاتی برای سرمایه گذاری در پروژه های مرتبط با خدمات و تولیدات پیشرفته کشاورزی را تأیید کرده است.

کشاورزان به ارتقاء روش های تولید و کیفیت محصولات شان تشویق می شوند تا به استانداردهای مورد نظر بین المللی کیفیت مانند شیوه درست کشاورزی و گواهینامه سیستم های مدیریت ایمنی مواد غذایی، ایزو 22000، دست یابند.

در ساختار جدید امتیازات، کسب و کارهایی که از فنّاوری برای کمک به پیشرفته شدن بخش کشاورزی بهره می برند به مدت پنج سال از مالیات بر درآمد معاف خواهند شد.

70 درصد جمعیت ویتنام را کشاورزان تشکیل می دهند که بخش مهمی در این کشور است و در 20 درصد از تولید ناخالص داخلی مشارکت دارند.

لی کوک دوآن (Le Quoc Doanh) ، معاون وزیر کشاورزی و توسعه روستایی گفت: "ویتنام، ابتکاراتی را برای حل مسائل مرتبط با توسعه پایدار کشاورزی ارائه کرده است. در این برنامه، ویتنام، کشاورزی خود را برای کسب ارزش افزوده بیشتر و توسعه پایدار بازسازی کرده است."

همچنین این کشور، محصولات اصلی در ترکیب با بکارگیری علم و فنّاوری را جهت افزایش بهره وری توسعه می دهد؛ سیستم های اطلاعاتی را گسترش می دهد؛ پیش بینی بازار را ارتقاء می بخشد؛ سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را با تبلیغات تجاری تشویق می کند و اثرات تغییرات آب و هوایی را کاهش می دهد.

پانوشت:

1. Association of Southeast Asian Nations

2. Vietnam Peace and Development Foundation

3. مؤسسه پایه در زمینه آموزش علوم سیاسی در آلمان.

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید