Iranian Agriculture News Agency

امضای تفاهم نامه همکاری بین ایران و مؤسسه بین المللی تحقیقات کشاورزی مناطق نیمه خشک (ICRISAT)

هیات بلند پایه مؤسسه بین المللی تحقیقات کشاورزی مناطق نیمه خشک (ICRISAT) به منظور افزایش تعاملات علمی و تحقیقاتی در خصوص تحقیقات کشاورزی مناطق نیمه خشک ضمن سفر به ایران با دکتر اسکندر زند معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و مسئولان این سازمان دیدار و گفتگو کردند.

امضای تفاهم نامه همکاری بین ایران و مؤسسه بین المللی تحقیقات کشاورزی مناطق نیمه خشک (ICRISAT)

هیات بلند پایه مؤسسه بین المللی تحقیقات کشاورزی مناطق نیمه خشک (ایکریسات ( ICRISAT به منظور افزایش تعاملات علمی و تحقیقاتی در خصوص تحقیقات کشاورزی مناطق نیمه خشک ضمن سفر به ایران با دکتر اسکندر زند معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و مسئولان این سازمان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایانا از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر اسکندر زند معاون وزیر و رئیس این سازمان با اشاره به سفر مفید هیات ایرانی به مقر ایکریسات در سال گذشته اظهار کرد: همکاری با این مؤسسه در خصوص تحقیقات کشاورزی مناطق نیمه خشک می تواند از نظر پایداری تولید برای کشور بسیار مهم باشد.

وی ضمن اشاره به وضعیت موجود دفاتر CG در کشور خاطرنشان کرد: سازمان علاقه مند به همکاری با ایکریسات در خصوص محصولاتی است که نهایتاً موجب توسعه و پایداری تولید خواهند شد .

دکتر پیتر کاربری معاون پژوهشی مؤسسه ایکریسات نیز در این دیدار به معرفی توانمندی ها و حوزه فعالیت این مؤسسه اشاره کرد و به معرفی اعضای هیات اعزامی پرداخت.

در ابتدای این نشست مدیرکل دفتر ارتباطات علمی و همکاری های بین المللی سازمان تات ضمن خوشامدگویی به هیات بلند پایه از مؤسسه بین المللی تحقیقات کشاورزی مناطق نیمه خشک اشاره ای به خطرات تغییر اقلیم و کمبود آب در منطقه و کشور مان داشت و تحقیقات کشاورزی در حوزه مناطق نیمه خشک را بسیار مهم توصیف کرد.

دکتر مظفری با اشاره به سابقه همکاری های ایران و ایکریسات ابراز امیدواری کرد که با حضور این هیات در ایران زمینه گسترش سطح این همکاری ها فراهم شود .

همچنین در این نشست تفاهم نامه همکاری بین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و مؤسسه بین المللی ایکریسات به امضاء رسید. در این تفاهم نامه طرفین توافق کردند به منظور تبادل اطلاعات و تجارب مربوط به تحقیقات کشاورزی مناطق نیمه خشک همکاری و تعامل داشته باشند.

طبق برنامه سفر هیات بلند پایه از مؤسسه بین المللی تحقیقات کشاورزی مناطق نیمه خشک، مقرر شده این هیات در مدت یک هفته حضور در ایران (9 تا 14 مهرماه سال جاری) ضمن برگزاری نشست هم اندیشی با حضور مسئولان و محققان ذیربط از مؤسسات سازمان، بازدید هایی نیز از امکانات و پتانسیل های مؤسسات یادشده در کشورمان داشته باشند.

هیات هفت نفره به ریاست معاون پژوهشی مؤسسه بین المللی ایکریسات متشکل از متخصصان و محققان برجسته در زمینه تحقیقات کشاورزی محصولات نخود، ارزن و سورگوم است .

گفتنی است در این نشست دکتر رسول زارع معاون پژوهش و فناوری سازمان، دکتر مظفری مدیرکل دفتر ارتباطات علمی و همکاری های بین المللی، دکتر کمالی نماینده مرکز سیمیت در ایران، دکتر صادقیان مدیر دفتر ایکاردا در ایران و تعدادی از رؤسای مؤسسه ها و مراکز تحقیقاتی حضور داشتند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید