Iranian Agriculture News Agency

در مسابقه چهل و پنجمین کنگره آپی‌موندیا صورت گرفت :

مدال برنز برای عسل تجاری ایران

با تلاش‌های صورت گرفته از طرف صندوق حمایت از توسعه زنبورداری کشور، پس از 90 سال ایران برای نخستین بار، مدال برنز را در رده عسل تجاری (Commercial Honey) به دست آورد.

مدال برنز برای عسل تجاری ایران

با تلاش‌های صورت گرفته از طرف صندوق حمایت از توسعه زنبورداری کشور، پس از 90 سال ایران برای نخستین بار، مدال برنز را در رده عسل تجاری ( Commercial Honey ) به دست آورد.

به گزارش خبرنگار ایانا در ترکیه، در طول 90 سال گذشته که کنگره‌های متعددی در کشورهای مختلف برگزار شده، امروز در چهل و پنجمین کنگره جهانی آپی‌موندیا عسل ایران توانست در شاخه عسل‌های تجاری، برای نخستین بار رتبه سوم را در میان کشورهای شرکت کننده به دست آورد.

این افتخار کسب شده، ضمن اینکه ثابت می‌کند عسل ایران در جهان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، باعث می‌شود این محصول باارزش ایرانی، بیش از پیش در بازارهای جهانی شناخته شود.

شایان ذکر است که عسل ارائه شده به کنگره آپی‌موندیا برای انجام آزمایشات لازم، از منطقه لرستان بوده است.

چهل و پنجمین کنگره بین‌المللی آپی‌موندیا در استانبول ترکیه که از جمعه هفتم مهر آغاز شده بود، امروز به کار خود پایان می‌دهد. در این کنگره، کشورهای مختلفی مانند چین، ترکیه، آمریکا، انگلیس، هند، نیجریه، آلمان و ... شرکت کرده بودند. در این میان، زنبورداران ایرانی نیز 12 غرفه را در اختیار داشتند.

V -

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید