Iranian Agriculture News Agency

بازدید هیات مؤسسه تحقیقاتی کشاورزی مناطق نیمه‌خشک گرمسیری (ICRISAT) از مؤسسات تحقیقات گیاه‌پزشکی، تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر و تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی

هیاتی متشکل از محققان و مدیران مؤسسه تحقیقاتی کشاورزی مناطق نیمه‌خشک گرمسیری (ایکریسات) از نمایشگاه دائمی موزه حشرات هایک میرزایانس و مجموعه گیاهان و قارچ‌های مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور، مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر و مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی بازدید کردند.

بازدید هیات مؤسسه تحقیقاتی کشاورزی مناطق نیمه‌خشک گرمسیری (ICRISAT) از مؤسسات تحقیقات گیاه‌پزشکی، تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر و تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی

هیاتی متشکل از محققان و مدیران مؤسسه تحقیقاتی کشاورزی مناطق نیمه‌خشک گرمسیری (ایکریسات) از نمایشگاه دائمی موزه حشرات هایک میرزایانس و مجموعه گیاهان و قارچ‌های مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور و مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر بازدید کردند.

به گزارش ایانا از مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور، در این بازدید که دکتر حسینی مسئول روابط بین‌الملل مؤسسه و همچنین دکتر مؤمنی رئیس گروه مراکز تحقیقاتی بین‌المللی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی این هیات را همراهی می‌کردند، بازدیدکنندگان ابتدا ضمن آشنایی با فعالیت‌های مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور، از آخرین دستآوردهای علمی و پژوهشی در حوزه تنوع زیستی و ذخایر ژنتیکی نیز مطلع شدند.

براساس این گزارش، در ادامه محققان بخش تحقیقات رده‌بندی حشرات، توضیحاتی درخصوص تاریخچه‌ موزه حشرات هایک میرزایانس و اهمیت آن در تحقیقات کشاورزی ارائه کردند. سپس هیات محققان و مدیران مؤسسه تحقیقاتی کشاورزی مناطق نیمه‌خشک گرمسیری (ایکریسات) ضمن بازدید از مجموعه گیاهان و قارچ‌های مؤسسه در بخش تحقیقات رستنی‌ها، از دستاوردها و فعالیت‌های هرباریوم وزارت جهادکشاورزی آشنا شدند.

گفتنی است نمایندگان مؤسسه ایکریسات ابراز علاقه‌مندی نمودند تا محققان این مؤسسه در آینده از مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور بازید به عمل آورند و پروژه‌های تحقیقات مشترکی را تدوین کنند. همچنین از محققان مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور برای بازدید از فعالیت‌های تحقیقاتی مؤسسه ایکریسات دعوت به عمل آمد.

بازدید از مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر

به گزارش ایانا از مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر، دکتر کاربری معاون مرکز تحقیقات بین المللی ایکریسات و هیات همراه وی از مزارع تحقیقاتی سورگوم و ارزن بخش تحقیقات ذرت و گیاهان علوفه ای مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر بازدید کردند.

براساس این گزارش، در این بازدید ابتدا دکتر رهجو رئیس بخش تحقیقات ذرت و گیاهان علوفه ای، خلا صه ای از تحقیقات انجام شده در مورد سورگوم و ارزن را برای حاضران تشریح کرد. سپس محققان مربوطه در ارتباط با طرحها و آزمایش های اجرا شده در مزرعه توضیحات کاملی ارائه نمودند.

همچنین معاون مرکز تحقیقات بین المللی ایکریسات و هیات همراه وی از بخش تحقیقات ژنتیک و بانک ژن گیاهی ملی ایران نیز بازدید کردند که دکتر کوهپایگانی معاون بخش و دکتر عباسی مقدم محقق محترم بخش و رییس واحد آمار و کامپیوتر مؤسسه خلاصه ای از فعالیت ها و برنامه های بخش را ارائه نمودند .

بازدید هیات ایکریسات از مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی

معاون مرکز تحقیقات بین المللی ایکریسات و هیات همراه وی همچنین ضمن برگزاری نشست تخصصی، از آزمایشگاه‌های صنایع غذایی، ماشین های کشاورزی و آبیاری این مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی بازدید کردند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید