Iranian Agriculture News Agency

قیمت جوجه یکروزه 1200 تومان ارزان شد

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه جوجه یکروزه 1200 تومان ارزان شده، گفت: با توجه به کاهش شدید قیمت مرغ و جلوگیری از زیان تولیدکنندگان، باید افزایش صادرات را در دستورقرار دهیم.

محمد یوسفی در گفتگو با مهر درباره دلایل کاهش قیمت مرغ در بازار عنوان کرد: تولید زیاد، دلیل این مساله است؛ ضمن اینکه جوجه نیز ١٢٠٠ تومان ارزان شده و در حال حاضر، میانگین قیمت آن ١٥٠٠تومان است.

وی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام در حال حاضر، شروع به خرید مرغ مازاد مرغداران کرده است، افزود: تاثیر این خرید بر بازار، طی هفته های آینده مشخص خواهد شد.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی تصریح کرد: باید افزایش صادرات را در دستور کار خود قرار دهیم؛ شاید بتوانیم در بازارهای جهانی رقابت کرده و موفقیتی به دست آوریم.

یوسفی با اشاره به اینکه هم اکنون مقداری صادرات به عراق و افغانستان داریم، گفت: ما اگر بتوانیم فقط بازار عراق را در اختیار بگیریم و نیازش را تامین کنیم، مشکل مرغ مازادمان حل می شود.

وی ادامه داد: دولت آنچنان که باید از صنعت حمایت نمی کند تا بتوانیم در بازارهای جهانی رقابت کنیم.

یوسفی گفت: هم اکنون قیمت مرغ زنده ٤٢٠٠ تومان، قیمت مرغ آماده طبخ در غرفه های میادین میوه و تره بار سطح شهر، بین ٦٠٠٠ تا ٦٤٥٠ تومان و در میدان بهمن حدود ٦٢٠٠ تومان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید