Iranian Agriculture News Agency

امسال شکار پرندگان آبزی در تمام مناطق استان فارس ممنوع است

به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان، شکار پرندگان آبزی در سال 96 در تمام مناطق استان فارس ممنوع است. بیماری آنفلوانزای پرندگان هر سال خسارات جبران‌ناپذیری به صنعت طیور کشور وارد می‌کند. یکی از راه‌های انتقال این بیماری، ورود پرندگان مهاجر به کشور و تماس آنها با مرغداری‌های صنعتی است

امسال شکار پرندگان آبزی در تمام مناطق استان فارس ممنوع است

به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری آ نفلوانزای پرندگان، شکار پرندگان آبزی در سال 96 در تمام مناطق استان فارس ممنوع است. بیماری آنفلوانزای پرندگان هر سال خسارات جبران‌ناپذیری به صنعت طیور کشور وارد می‌کند. یکی از راه‌های انتقال این بیماری، ورود پرندگان مهاجر به کشور و تماس آنها با مرغداری‌های صنعتی است

به گزارش ایانا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس، نبی اله مرادی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس بیان کرد: آنفلوانزای فوق حاد طیور یک بیماری ویروسی در پرندگان می باشد. ویروس عامل بیماری در طیور تیپ A (H5N8) است که می تواند ایجاد بیماری کند. این تیپ علاوه بر طیور، سایر حیوانات از جمله خوک، اسب و همچنین انسان را درگیر می‌کند .

وی افزود: پرندگان وحشی و آبزی می‌توانند بدون اینکه خود مبتلا به بیماری شوند، ویروس‌های آنفلوانزای طیور را با خود جابجا و به دیگر پرندگان به‌‎ویژه ماکیان‌ها منتقل کنند .

بنا به گفته سرپرست محیط زیست فارس شایع‌ترین علامت بروز بیماری شروع ناگهانی تلفات در گله پرندگان است .

رپرست حفاظت محیط زیست فارس مهمترین راه انتقال بیماری را تماس با پرندگان آلوده دانست و افزود: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری لازم است شکار و صید و نگهداری پرندگان وحشی در کنار پرندگان اهلی خودداری شود.

م ردای اقدامات اداره کل در خصوص پیشگیری از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را همکاری با اداره کل دامپزشکی و شبکه‌های دامپزشکی در سطح استان، گشت و کنترل مستمر مناطق تالابی و ممنوعیت شکار پرندگان آبزی عنوان کرد .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید