Iranian Agriculture News Agency

کردستان در کمیسیون کشاورزی مجلس نهم، نماینده ندارد

کردستان در کمیسیون کشاورزی مجلس نهم، نماینده ندارد
کردستان در کمیسیون کشاورزی مجلس نهم، نماینده ندارد

در حالی که نمایندگان منتخب کردستان به عضویت کمیسیون‌های عمران و صنایع درآمدند، کرسی کمیسیون کشاورزی از نمایندگان کردستانی خالی ماند.

به گزارش خبرنگار ایانا در کردستان، طرح توسعه بخش کشاورزی یکی از طرح​های دولت است که بعد از طرح هدفمندی یارانه​ها و مسکن مهر می‌تواند در تأمین امنیت غذایی، خود​کفایی، اشتغال، تولید، استقلال، صادرات و بهبود معیشت کشاورزان و مردم نقش اساسی را ایفا کند.

در دولت دهم توجه ویژه​ای به بخش کشاورزی به‌عنوان مهمترین بخش در تأمین امنیت غذایی انسان شده است که هرچند این مهم دیر بود اما خیز بلند حمایت، پشتیبانی و تزریق تسهیلات می​تواند این مسئله را جبران کند.

استان کردستان بر طبق آخرین آمار با دارا بودن بیش از یک میلیون هکتار اراضی زراعی، 37 هزار هکتار سطح باغ‌ها، 5/3 میلیون واحد دامی، 7/1 هکتار منابع طبیعی، جنگل​های کهن، منابع آبی و حوزه​های آبخیز، پوشش گیاهی متنوع و بسیاری دیگر یکی از استان​های مستعد در امر کشاورزی، دامپروری و صنایع مرتبط با آن است که توجه کاملاً تخصصی، کارشناسی، دولتی، ملی را می​طلبد تا در سالی که به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانیست بتواند به خودکفایی برسد.

امروزه مسئله واردات محصولات کشاورزی، حضور ضعیف بخش صنعت در عرصه کشاورزی، مغفول ماندن استعداد​های ملی در بحث صادرات از قبیل بازار جهانی غذای حلال، گیاهان دارویی، محصولات ارگانیک خاص کشور ما و تولیدات ملی خاص ایران از بحث​های روز است.

استان کردستان با دارا​بودن استعداد​های کشاورزی و دامپروری، از قبیل انگور دیم، گردو، توت‌فرنگی و محصولات سردسیری و ارقام وحشی و بومی و همچنین کامل بودن زنجیره طیور و کیفیت بالای محصولات دامی اعم از عسل، گوشت قرمز، شیر و ماهی قزل​آلا می​تواند در کشور و صادرات به کشور همسایه حرفی برای گفتن داشته باشد.

کمیسیون کشاورزی در مجلس می​توانست برای همه این مسائل هم چاره باشد هم حامی کشاورزانی که حامی نمایندگان بودند!

حضور نمایندگان منتخب مردم در کمیسیون​های عمران، صنایع و معادن، اجتماعی و اقتصادی امری است که شاید در ابتدا مناسب به​نظر بیاید اما با کمی تأمل و نگاهی دقیق، حضور دو نفره نمایندگان در دو کمیسیون عمران و صنایع، کرسی کمیسیون کشاورزی را خالی گذاشت تا کشاورزانی که روز انتخابات به پای صندوق​های رأی رفتند علامت سؤالی از نمایندگان منتخبشان در ذهن داشته باشند.

در لیست افراد متقاضی برای عضویت در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی نه در اولویت اول و نه در اولویت دوم اثری از نمایندگان منتخب مردم کردستان نیست.

امید است نمایندگان منتخب مردم پاسخی درخور و قانع کننده برای انتخاب​هایشان داشته باشند و برای خالی بودن کمیسیون​های کشاورزی، انرژی، بهداشت و درمان و برنامه و بودجه چاره​ای بیندیشند./

خبرنگار: مژگان وفایی

A-910327-01_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید