Iranian Agriculture News Agency

در نمایشگاه طیور آفریقا 2017

کارشناسان خواستار روش های بهتر برای مقابله با مقاومت ضد میکروبی شدند

کارشناسان در نمایشگاه طیور آفریقا 2017 ، خواستار تصویب روش های بهتر برای مقابله با مقاومت ضد میکروبی در طیور شدند.

کارشناسان خواستار روش های بهتر برای مقابله با مقاومت ضد میکروبی شدند

کارشناسان در نمایشگاه طیور آفریقا 2017 (1) ، خواستار تصویب روش های بهتر برای مقابله با مقاومت ضد میکروبی (Antimicrobial resistance (AMR) در طیور شدند.

به گزارش ایانا از سایت "ال افریکا"، این درحالی است که این مساله کشاورزان کوچک در آفریقا را تحت تاثیر قرار داده است؛ چراکه آن ها ابزار یا مهارت های لازم را برای کنترل و مدیریت مزارع شان در اختیار ندارند.

این نمایشگاه دو روزه، 4 و 5 اکتبر، در کیگالی رواندا برگزار شد که با کنفرانس راهبردی و بهترین شیوه های فنی در بخش جانبی همراه بود.

محمد رفیق السلام، مسئول اصلی علمی دامداری در شورای پژوهشی کشاورزی بنگلادش گفت: "در کشورهای در حال توسعه ، مردم در زمان شیوع بیماری در طیور ، بدون آزمایش دقیق، از آنتی بیوتیک استفاده می کنند، درحالی که تنها با آزمایش مناسب، آنتی بیوتیک ها می توانند تجویز شوند."

AMR به میکرو ارگانیسم ها - باکتری ها، قارچ ها، ویروس ها و انگل ها اشاره دارد که نسبت به مواد ضد میکروبی مقاوم شده اند.

به طوری که این مساله ناشی از عدم نظارت و تعهد ضعیف درمانی ؛ استفاده این مواد در موارد غیر دارویی؛ فروش بیش از حد و یا از طریق اینترنت و در دسترس بودن مواد ضد میکروبی تقلبی یا با کیفیت پایین است.

همچنین از عواقب AMR می توان به عدم درمان عفونت ها، افزایش مرگ و میر؛ بیماری شدید یا طولانی مدت؛ ضایعات تولید؛ کاهش معیشت و امنیت غذایی و هزینه های بالای درمان اشاره کرد.

در حالی که تخمین زده می شود ، میزان عواقب سلامتی و هزینه های اقتصادی AMR سالانه به 10 میلیون مورد مرگ و میر و 2 تا 3.5 درصد کاهش در تولید ناخالص داخلی GDP) )و یا 100 تریلیون دلار تا سال 2050 برسد.

رووان برکلو، مدیر شرکت VIV Worldwide ، شرکتی که تولید کنندگان را به زنجیره غذایی پیوند می دهد، گفت: مساله مهم این است که باید کشاورزان، استفاده از آنتی بیوتیک ها را کاهش دهند ، چراکه این کار نشان دهنده مدیریت مناسب مزرعه است."

وی گفت: "این کنفرانس راهبری به رهبران آفریقا برای ارتباط با رهبران سایر نقاط جهان برای درک چالش هایی که در اینجا در آفریقا با آن روبرو هستند، می پردازد."

همچنین از نکات دیگر این رویداد، نمایش فناوری هایی در نمایشگاه است که می تواند به افزایش تولید گوشت طیور و تخم مرغ در کشورهای جنوب صحرای آفریقا کمک کند.

ایائو میسائوهو، محقق دانشگاه دامپزشکی داکار(2)، معتقد است که مشکل بیماری و افزایش مقاومت آنتی بیوتیک و استفاده اشتباه از آنتی بیوتیک ها در آفریقا وجود دارد.

وی گفت، "ما در مورد تشخیص بیماری مشکل داریم و خواستار اقداماتی برای مقابله با این مشکل هستیم."

مدیر کل دپارتمان منابع حیوانی در وزارت کشاورزی و منابع حیوانی رواندا، Théogène Rutagwenda گفت:" آزمایشگاه در روبیریزی درکیگالی در انجام تشخیص و جلوگیری از بیماری های طیور کمک کرده است."

وی گفت: «اما این اقدام (جلوگیری از بیماری ها) یک فرآیند مستمر باید باشد؛ همچنین این امر نیاز دارد تا به افراد درباره بهداشت و استفاده مناسب از داروها، به ویژه آنتی بیوتیک ها آموزش داده شود."

پراگی نیرر، یک دامدار طیور از ناحیه نگاتار، به New Times (روزنامه انگلیسی زبان که در رواندا منتشر می شود)، گفت :" واکسیناسیون و بهداشت در مزرعه طیور همراه با تغذیه مناسب، نقش کلیدی در جلوگیری از تلفات طیور دارد."

براساس اطلاعات سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد(فائو) ، سالانه به طور متوسط، تلفات ناشی از بیماری طیور در مناطق روستایی آفریقا به میزان حدود 75 میلیون جوجه، ماکیان گینه ای و اردک برآورد شده است.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Poultry Africa Expo 2017

2- Ecole Inter-Etats des Sciences et Médecine Vétérinaires de Dakar

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید